مطالعات تازه تفاوت کلیدی خون افراد دارای عمر زیاد طویل با بقیه را مشخص می کند

مطالعات جدید تفاوت کلیدی خون افراد دارای عمر بسیار طولانی با بقیه را نشان می‌دهد


مطالعات تازه دانشمندان مشخص می کند خون افراد دارای عمر زیاد طویل دارای تفاوت‌های کلیدی با بقیه است. یقیناً تغذیه و متابولیسم بدن افراد نیز می‌تواند در رسیدن به طول عمر زیاد زیاد پشتیبانی کننده باشد.
به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون افراد دارای طول عمر ۱۰۰ سال نسبت به قبل افزایش اشکار کردند. در واقع ع‌ترین نرخ رشد در بین گل انسان‌ها نیز به این قسمت از جمعیت تعلق دارد اکنون نسبت به دهه ۱۹۷۰ تعداد افراد ۱۰۰ ساله زیاد تر از دو برابر می‌بشود پژوهش‌های تازه توسط دانشمندان سوئدی مشخص می کند برخی نشانگرهای زیستی مشترک در بین این افراد از قبیل سطح کلسترول و گلوکز وجود دارد. رو می‌توان او گفت افراد دارای طول عمر زیاد طویل دارای خونی متفاوت با بقیه افراد می باشند.

ادامه مطلب
پنل میکرو LED در اپل واچ اولترا به کار گرفته خواهد شد

دانشمندان از زمان‌ها پیش تا بحال روی افراد ۱۰۰ ساله و ۹۰ ساله مطالعه می‌کنند. در واقع راز طول عمر زیاد و داشتن طول عمر طویل یکی از سوال‌های آدمیان از هزاران سال پیش تا بحال بوده است. با این حال تا بحال مطالعات انجام شده روی این افراد تنها در مقیاس‌های کوچک بوده و افراد حاضر در خانه‌های سالمندان هیچ زمان مورد آزمایش قرار نگرفتند.
موسسه علمی کارولینسکا خبرداد توانسته مجموعه‌ای از نشانگرهای زیستی افراد دارای عمر طویل را جمع آوری کند. محققان داده‌های جمع آوری شده از ۴۴ هزار سوئدی بوده است که بین ۶۴ تا ۹۹ سال قرار داشته و مرتباً سلامت آنها مورد برسی قرار گرفته است. در این برسی‌ها داده‌هایی در رابطه تفاوت خون این افراد با طول عمر زیاد آشکار شده است.

در این مطالعه ۱۲ نشانگر زیستی متفاوت در خون این افراد مورد بازدید قرار گرفت. از جمله این نشانگرها شامل علائم مرتبط با التهاب، متابولیسم، کارکرد کبد و کلیه، سوء تغذیه‌های احتمالی و کم خونی بوده است. این نشانگرها پیش از این نیز در پژوهش‌های قبلی مرتبط با طول عمر و مرگ و میر مورد منفعت گیری قرار گرفته بودند. اگرچه شانس در رسیدن به طول عمر زیاد زیاد دخالت دارد اما مطالعات تازه مشخص می کند برخی نشانگرهای زیستی ژن‌ها و سبک زندگی نیز در داشتن طول عمر زیاد نقش موثری خواهند داشت.

ادامه مطلب
ساختار تازه رباتیک ناسا می‌تواند در ساخت و سازهای فضایی منفعت گیری بشود



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها