تفاهم نامه غول‌های فناوری برای مقابله با داده‌های جعلی هوش مصنوعی

تفاهم نامه غول‌های فناوری برای مقابله با داده‌های جعلی هوش مصنوعی


غول‌های فناوری تصمیم دارند برای مقابله با محتواهای فریبنده که توسط هوش مصنوعی تشکیل خواهد شد با یکدیگر شراکت داشته و یک تفاهمنامه انتشار کنند. این عمل در حالی انجام می‌بشود که چند انتخابات در کشورهای گوناگون در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. این غول‌های فناوری تصمیم دارند برای سو منفعت گیری از هوش مصنوعی خود را آماده کرده و با آن مقابله کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت‌های بزرگی نظیر متا، مایکروسافت، گوگل، OpenAI  و دیگر شرکت‌ها تصمیم دارند پیمان مشترکی را امضا کنند که در آن به مقابله با محتواهای خلق شده و جعلی توسط هوش مصنوعی پرداخته خواهد شد. امکان پذیر هوش مصنوعی برای فریب رای دهندگان در کشورهای گوناگون از جمله آمریکا مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای از طریق ایمیل به AFP خبرداد شرکت‌های فناوری در سال تازه به علت وجود انتخابات مهم در سراسر جهان روی تفاهمنامه ای کار می‌کنند که با پشتیبانی آن بتوانند به مقابله با داده‌های فریب‌آمیز که توسط هوش مصنوعی تشکیل خواهد شد و امکان پذیر رای دهندگان را فریب دهند با یکدیگر همکاری کنند.

ادامه مطلب
ابزار هوش مصنوعی جدید یوتیوب صدای کاربران را شبیه صدای خواننده مورد نظرشان می‌کند

در این بیانیه حرف های شده است که ادوبی گوگل متا، مایکروسافت تیک تاک، OpenAI  و دیگر شرکت‌ها نیز به طور مشترک تلاش می‌کنند تا به دستاوردهای مناسبی در این مقصد دست اشکار کنند. مطابق گزارش نشریه واشنگتن پست در این تفاهمنامه غول‌های فناوری با یدیگر شراکت می‌کنند تا راه‌هایی برای شناسایی، کنترل و برچسب گذاری داده‌های تشکیل شده توسط هوش مصنوعی از قبیل تصاویر ویدیوها و صداها را با مقصد جلوگیری از فریب رای دهندگان اراعه کنند. این در حالی است که شرکت‌های فناوری بزرگ از طرف قانونگذاران نیز تحت سختی قرار دارند و به حرف های آنان گمان دستکاری در انتخابات از طریق هوش مصنوعی زیاد زیاد است. پیش از این شرکت‌هایی نظیر متا، گوگل و OpenAI نیز برای پذیرفتن یک استاندارد مشترک و قرار دادن واترمارک روی تصاویر با یکدیگر به توافق رسیده بودند.

ادامه مطلب
مطابق گزارش بلومبرگ اپل هدست پرو را در ماه اسفند اراعه خواهد کرد
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها