ضربان ساز فوق نازک محققان با منفعت گیری از نور کار می‌کند

ضربان ساز فوق نازک محققان با استفاده از نور کار می‌کند


دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت یک ضربان ساز زیاد نازک شده‌اند که می‌تواند تنها با منفعت گیری از نور و بدون نیاز به برق کار کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ضربان ساز ساخته شده توسط دانشمندان با الهام از سلول‌های فتوولتائیک گسترش یافته و می‌تواند در آینده در بیماری‌هایی همانند پارکینگسون و برای تعدیل عصبی و درمان مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

پژوهشگران در دانشگاه شیکاگو این ضربان ساز فوق نازک را ساخته‌اند و به حرف های آنان با منفعت گیری از یک جراحی کم تهاجمی می‌توان آن را درون بدن قرار داد. این دستگاه که از نور به گفتن منبع انرژی منفعت گیری می‌کند خطرات و عوارض ناشی از جراحی قلب را افت داده و در آینده منفعت گیری از ضربان سازها را افزایش میدهد.

ادامه مطلب
انتشار کردن ویدیوی کالبد شکافی ویژن پرو پیچیده‌ترین سخت‌افزار تاریخ اپل را مشخص می کند

ضربان ساز به گفتن دستگاه‌های کوچک قادر به از بین بردن بی‌نظمی در ضربان قلب بوده و برای این کار از تکانه‌های الکتریکی منفعت گیری می‌کنند. مطابق آمارهای دریافت شده بیشتر از ۳ میلیون کاربر ضربان ساز در ایالات متحده وجود دارند که از این دستگاه منفعت گیری می‌کنند. این فناوری با منفعت گیری از باتری کار می‌کند و عمر آن نیز به اندازه ۷ سال خواهد می بود. بعد از آن بیمار ناچار است برای معاوضه ضربان ساز عمل فرد دیگر را انجام دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تازه ترین فناوری پوشیدنی دنیای واقعی را با زیرنویس مشخص می کند

تیم تحقیقاتی محققان گروه شیمی دانشگاه شیکاگو با الهام از فناوری سلول‌های خورشیدی و نحوه تحول کاربری آنها برای منفعت گیری در بدن، به گسترش ضربانساز جاری و منفعت‌برداری از آن پرداختند. به حرف های این محققان دستگاه مورد نظر بدون قطعات متحرک یا سیمی به طور فتوولتایک کار می‌کند و با منفعت گیری از آن هیچ آسیبی به بافت‌های حساس بدن همانند قلب انسان نخواهد رسید.

در این روش درمانی که برای همگام سازی مجدد قلب مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد با منفعت گیری از بارهای الکتریکی دقیق و زمانبندی شده تکه‌های گوناگون قلب با یکدیگر همگام خواهد شد. پیش از این از سیم های الکتریکی برای این کار منفعت گیری می‌شد اما اکنون این تیم تحقیقاتی از نور برای همگام سازی منفعت گیری کرده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها