آمازون کلینیک‌های پزشکی خود را به هوش مصنوعی تجهیزمی‌کند

آمازون کلینیک‌های پزشکی خود را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند


آمازون یک مدل هوش مصنوعی را آموزش خواهد داد تا در کلینیک‌های پزشکی One Medical امکان تریاژ بیماران را از راه دور فراهم کند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون کلینیک‌های پزشکی One Medical را با قیمت ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد و از آن زمان تا بحال کارکنان بیماران خدمات نه چندان مساعد از این کلینیک دریافت می‌کنند. گزارش‌های انتشار شده که مشخص می کند این شرکت در حال آموزش یک مدل هوش مصنوعی است که بتواند به تریاژ بیماران از راه دور پشتیبانی کرده و بدین ترتیب به سنجش مقدار وخامت حال آنها بپردازد.

مطابق گزارش واشنگتن پست آمازون مالک کلینیک‌های لورا هلث از سال ۲۰۲۲ است و اکنون نیز این کلینیک‌ها با نام One Medical فعالیت می‌کنند. یقیناً در این کلینیک‌ها تغییرات ساختاری تعداد بسیاری تشکیل شده است. به گفتن مثال آمازون سال قبل صدها کارمند این کلینیک را اخراج کرد. حتی کارمندان جاری و اسبق در رابطه کسب سود توسط آمازون و دقت آن به درآمد بیشتر از بیماران دلواپس می باشند. به حرف های آنان آمازون بیشتر از آنکه به فکر بیماران باشد به کسب سود از طریق این کلینیک بوده و آن را در برتری قرار داده است.

ادامه مطلب
گیاهان مصنوعی می توانند انرژی های باد و باران را مهار کنند

اکنون این شرکت تصمیم دارد به محدودسازی وجود بیماران در کلینیک‌ها پرداخته و تمرکز خود را روی تشخیص از راه دور قرار دهد. به همین علت آموزش یک چت بات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران اغاز شده به طوری که می‌توان مطلب بیماران را از راه دور تحلیل کرده و پیشنهاد‌هایی را به آنان با دقت به درجه وخامت حال آنها اراعه کرد.

تا این مدت منفعت گیری از هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران توسط آمازون مورد تایید قرار نگرفته است. در صورتی که این نوشته صحت اشکار کند امکان پذیر در رابطه ورود این فناوری به تشخیص‌های پزشکی نگرانی‌های تشکیل بشود. پیش از این برخی از سازمان‌ها همانند سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به ورود هوش مصنوعی در فرایند تشخیص‌های پزشکی هشدار داده و دلواپس بوده‌اند. آمازون برای تبدیل این کلینیک به یک مرکز خودکار با کمترین نیروی انسانی سیستم متمرکز میشن کنترل را مورد منفعت گیری قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
کرم های ضد آفتاب نیز می‌توانند موجب سرطان‌های پوستی شوند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها