کلاس‌های کوچک به بهبود نمرات و انعطاف دانش آموزان کمکی نمی‌کند

کلاس‌های کوچک به بهبود نمرات و انعطاف دانش آموزان کمکی نمی‌کند


تحقیقات انجام گرفته مشخص می کند افزایش نمرات , انعطاف پذیری دانش آموزان خانواده‌های کم درآمد در تاثییر کوچک کردن کلاس درس عملی نبوده و اثری روی دانش آموزان نخواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق اظهار محققان کوچک کردن کلاس نه تنها به افزایش نمرات دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند بلکه افت تعداد شاگردان از کارکرد مناسب آنها نیز جلوگیری خواهد کرد.

مطابق نتایج به دست آمده افزایش یا افت تعداد معلمان نیز به بهبود کارکرد درسی در دانش‌آموزان کم برخوردار منجر نخواهد شد این مطالعات می‌گویند معلمان باید از نظم پیروی کرده و برای بهبود یادگیری دانش آموزان از جدیت و خبرگی خود منفعت گیری کنند.

در این پژوهش داده‌های مربوط به بیشتر از ۲۷۰۰ دانش آموز دبیرستانی در ژاپن و چین از خانواده‌های کم درآمد مورد بازدید قرار گرفت. به حرف های پژوهشگران سیاستگذاران حوزه آموزشی باید اندوخته‌گذاری‌های خود را روی معلمان با کیفیت انجام بدهند و کم کردن تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به نوعی هدر دادن منبع های مالی محسوب خواهد شد.

ادامه مطلب
طی دهه‌های قبل حجم مغز انسان رو به افزایش بوده است_رنگو
آخرین مطالب

از طرفی معلمان با کیفیت با پشتیبانی راه حلهای آموزشی مناسب می‌توانند نظم کلاس را برقرار کرده و علتافزایش انعطاف درسی در این نوع از دانش آموزان شوند. مطابق این تحقیقات افت دانش آموزان در کلاس علتافزایش انعطاف پذیری نخواهد شد و امکان پذیر معایبی را نیز به جستوجو داشته باشد.

در این پژوهش کیفیت تحصیلی دانش آموزان رشته‌های علمی در ژاپن و منطقه ماکائو چین مورد بازدید قرار گرفت. این دانش آموزان به خانواده‌های کم درآمد تعلق داشته و در کلاس‌هایی بین ۱۵ تا ۵۰ نفره وجود داشتند. محققان با قرار دادن آنها در سه دسته با انعطاف پذیری متغیر عواملی همانند کلاس درس، منبع های مدرسه، فرهنگ و قرار گرفتن آنها در دسته‌های گوناگون را مورد بازدید قرار دادند. این مطالعه مشخص می کند معلمان باید راهنمایی‌های ملزوم را به دانش آموزان برای مراعات از قواعد کلاس و نگه داری نظم انجام بدهند و این چنین دروس باید مشابه با نیازهای دانش‌آموزان آماده و اراعه بشود.

ادامه مطلب
روش‌های مختلف تکنیکال و فاندمنتال تحلیل بیت کوین چیست؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها