آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ماهنورد رباتیک را برای اکتشافات قمری آماده می‌کند

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ماهنورد رباتیک را برای اکتشافات قمری آماده می‌کند


مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا آزمایش‌هایی را روی سه ماهنورد رباتیک انجام خواهند داد تا بتوانند از آنها برای اکتشافات قمری منفعت گیری کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا تصمیم دارد از سه ماهنورد کوچک برای کاوش روی سطح ماه منفعت گیری کند. اکنون این ماهنوردها برای پرتاب مورد آزمایش قرار دارند. مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا مونتاژ مانوردهای رباتیک را به آخر رسانده و مجموعه آزمایش‌های آنها را برای انجام سفر دشوار به فضا انجام خواهند داد.

این ماهنوردها از انرژی خورشید منفعت گیری کرده و قرار است بعد از فرود به ثبت منطقه راینر گاما حرکت کنند. مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ماهنوردها طی یک روز قمری معادل ۱۴ روز زمینی باید آزمایش‌هایی را برای کاوش جدا گانه منفعت گیری از رادارها و نقشه‌برداری روی سطح ماه انجام بدهند.

ادامه مطلب
مایکروسافت تلاش دارد از انرژی هسته‌ای برای تامین نیروی مورد نیاز هوش مصنوعی استفاده کند

مقصد از انجام این ماموریت مطمعن از کارکرد گروهی فضاپیماهای رباتیک به طور دسته جمعی و بدون نیاز به دستورات سریع از سوی کنترل کننده‌های ماموریت از سوی زمین است. در صورتی که این پروژه با پیروزی به آخر برسد در آینده می‌توان در ماموریت‌ها از ربات‌ها به طور گروهی برای انجام دادن بازدید‌های علمی به طور همزمان و در حمایتاز فضانوردان منفعت گیری کرد.

سوبها کماندور، مدیری پروژه در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در این مورد حرف های است: ما تصمیم داریم این برنامه فناوری‌ها را برای کاوش روی ماه آماده کنیم. در ماه‌های قبل آزمایش‌های بسیاری روی این فناوری انجام شده و اکنون می‌توانیم نشان دهیم که ماهنوردها به گفتن یک گروه از ربات‌های فضایی کوچک با همراهی یکدیگر چه اقداماتی می‌توانند انجام بدهند.

ادامه مطلب
این فناوری به شما پشتیبانی می‌کند تا گوشی خود را در ۷ ثانیه شارژ کنید

قرار است ماه نوردها و سخت‌افزارهای مربوط به آنها روی یک فرودگر نصب شده و به سمت ماه پرتاب شوند. فضاپیماهای رباتیک ماموریت های و ثبت داده‌ها را به طور دسته جمعی انجام خواهند داد. مطابق اظهار مدیر این پروژه، تلاش برای آماده سازی نسخه ای از این پروژه برای کاوش روی سطح ماه ادامه خواهد داشت.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها