دانشمندان ناسا شواهدی مبنی بر زنده بودن وویجر ۱ یافتند

دانشمندان ناسا شواهدی مبنی بر زنده بودن وویجر ۱ یافتند


تازه ترین بازدید دانشمندان ناسا مشخص می کند هم اکنون سیگنالی در داده‌های فضاپیمای ویجر ۱ وجود دارد که نشان از زنده بودن این فضاپیما است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد فضاپیمای وویجر ۱ متعلق به ناسا تا این مدت زنده است. مطابق گزارش های  انتشار شده این فضاپیما نزدیک به ۵۰ سال پیش تا بحال در فضا مشغول به کاوش بوده و از اواخر سال قبل مشکلاتی مبنی بر ارسال مطلب‌های بی‌معنی به زمین در این فضاپیما مشاهده شد.

لیندا اسپیلکر دانشمند پروژه مربوط به ماموریت ویجر در این مورد می‌گوید: در تاثییر مشکلات تشکیل شده در این فضاپیما گفتگوهای حاوی داده‌های علمی به صدای شماره‌گیری تبدیل شد.

این گروه از محققان در کوششهای تازه خود موفق به مشاهده نشانه‌ای از حیات در این فضاپیما به شکل سیگنال شدند. این سیگنال به حافظه زیر سیستم داده‌های پرواز در این فضاپیمای قدیمی تعلق داشته که در آنجا بازخوانی می‌بشود. این زیر سیستم همان رایانه آن برد است که ماموریت انتقال داده‌های پرواز به زمین را بر مسئولیت داشت.

ادامه مطلب
ابر کامپیوتر JUPITER اتحادیه اروپا با ابرکامپیوترهای ایالات متحده و چین رقابت می‌کند
آخرین مطالب

این داده‌ها در قالب‌های نامناسبی انتقال یافته بودند. اما حداقل امکان اراعه اطلاعات را داشتند. به این علت با وجود عدم ضمانت در رابطه سلامت این فضاپیما این شواهد می‌تواند یک نشانه امیدبخش از زندگی وویجر باشد که مشخص می کند امکان پذیر این ماموریت در آینده نیز ادامه اشکار کند. جو استلیک مدیر قسمت هلیوفیزیک در ناسا در این مورد می‌گوید: این یک مطلب امیدبخش و یک پیشرفت عالی برای فضاپیمای وویجر محسوب خواهد شد.

ادامه مطلب
لپ تاپ تازه لنوو در نمایشگاه CES امکان تحول مطرح بدنه را به کاربران می‌دهد

مطابق اظهار ناسا این فضاپیما در حافظه خود داده‌های بسیاری در رابطه حالت و یا داده‌های علمی و مهندسی دارد. اکنون مهندسان تلاش دارند تا بازخوانی های قبلی را با داده‌های جاری قیاس کرده و اختلاف بین آنها را اشکار کنند. از این طریق می‌توان به علت کارکرد شگفت این فضاپیما پی برد. یقیناً امکان پذیر این عمل زمان بسیاری نیاز داشته باشد تا به نتیجه نهایی برسد.

ناسا در بیانیه خود خبرداد اکنون گروه عملیاتی در حال تحلیل بازخوانی داده‌ها می باشند. اطلاعات به دست آمده در این بازخوانی می‌تواند یک راه حل بالقوه را ابداع کند. یقیناً عملی کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارد. اکنون فضاپیمای وویجر دوران چالش برانگیزی را طی می‌کند. مشکلات این فضاپیما از منبع های تغذیه رو به افت تا مشکلات نرم‌افزاری کشنده هم چنان ادامه دارد.

ادامه مطلب
کشف پر انرژی‌ترین پرتوهای گاما که از یک تب اختر منتشر شده است



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها