حافظه تازه سامسونگ GDDR7 با پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه برای منفعت گیری در کارت‌های گرافیک رونمایی شد_رنگو

حافظه جدید سامسونگ GDDR7 با پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه برای استفاده در کارت‌های گرافیک رونمایی شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

بالاخره نسل تازه حافظه گرافیکی توسط سامسونگ رونمایی شد تا بدین ترتیب پیشرفت پردازش‌های گرافیکی نسبت به قبل شدت بیشتری اشکار کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ از حافظه گرافیکی تازه از نوع GDDR7 رونمایی کرده است که به گمان زیادً در آینده در نسل بعدی کارت‌های گرافیکی شرکت‌های انویدیا و AMD منفعت گیری خواهد شد.

ماژول‌های جاری حافظهGDDR7 سامسونگ دارای ظرفیتی معادل ۲ گیگابایت می باشند. اگر این حافظه‌ها بخواهند استاندارد مهم اظهار شده را مراعات کنند می‌توانند تا سقف ظرفیتی برابر با ۸ گیگابایت هم داشته باشند. یقیناً اکنون این شرکت تمرکز خود را روی چیپ‌های کم ظرفیت در گذاشته تا بتواند روال تشکیل را بهبود ببخشد و سپس به سراغ اراعه چیپ‌های پر ظرفیت برود.

ادامه مطلب
وکیل خانم در تهران - راهنمای انتخاب

نسل تازه حافظه‌های سامسونگ در هر پین دارای پهنای باند ۲۸ یا ۳۲ گیگابایت بر ثانیه است که نسبت به نسل قبل با رقم ۲۴ گیگابایت با کارکرد بهتری همراه خواهد می بود. بر حسب مدل پهنای باند هر پین حافظه در بیشترین حالت به ۴۸ گیگابایت بر ثانیه هم خواهد رسید. در نهایت این تغییرات تبدیل اراعه پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه‌ای برای تازه ترین استاندارد حافظه گرافیکی خواهد شد. این چنین به گمان زیادً در آینده مدل‌های تجهیزبه پهنای باند ۲۸ و ۳۲ گیگابت بر ثانیه، افزایش شدت ۲۸ و ۴۲ درصدی را توانایی خواهند کرد. این چنین حافظه های تازه نزدیک به ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی بهینه‌تر شده‌اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خورشید به گمان زیادً دارای سیاهچاله‌ای از دوران بیگ بنگ است

در حافظه‌های گرافیکی تازه با مقصد انجام بهتر پردازش‌های موازی از بسته‌بندی اطلاعات تازه منفعت گیری شده است. این حافظه‌ها می‌توانند از راهکار کدگذاری رم ۳ حمایتکنند که در آن انتقال اطلاعات را به سه بیت در دو چرخه افزایش داده و بدین ترتیب نسبت به نسل قبل با روش کدگذاری دودویی ۱.۵ برابر پرسرعت‌تر خواهد می بود. به گمان زیاد به زودی ناظر منفعت گیری از این حافظه های تازه در کارت های گرافیم در بازار خواهیم می بود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها