این ربات زیردریایی می‌تواند به طور خودکار بازرسی‌های زیر آب را انجام دهد_رنگو

این ربات زیردریایی می‌تواند به صورت خودکار بازرسی‌های زیر آب را انجام دهد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

یک ربات زیردریایی به زودی ماموریت بازرسی‌های زیر آب را به جای غواص‌ها انجام خواهد داد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات زیردریایی جدیدی به نام یو وان ساخته شده است که به زودی می‌تواند بازرسی‌های مربوط به زیر آب را انجام داده و بدین ترتیب دیگر نیاز به غواصان انسانی برای انجام این ماموریت پرمخاطره و پر زحمت وجود ندارد. این ربات توسط شرکت بلژیکی به نام یووار رباتیکس طراحی شده و در آن ترکیبات منحصر به فردی از ویژگی‌های مربوط به دو نوع متفاوت از ربات زیردریایی به کار رفته است.

وسایل نقلیه زیردریایی خودران طبق معمولً توسط یک اپراتور روی سطح زمین و از راه دور کنترل خواهد شد و امکان ثبت ویدیو در لحظه از طریق دوربین را خواهند داشت. چالش‌های مربوط به گسترش این نوع از وسایل نقلیه وجود کابل ارتباطی برای اتصال به سطح هست که طبق معمولً حرکت آن را با مشکل روبه رو می‌کند. در صورتی که کابل مورد نظر به یک مانع گیر کند امکان پذیر حرکت این وسیله نقلیه ناممکن شده و یا برای همیشه درون دریا گم بشود. وسایلی نظیر زیردریایی‌های تازه و خودران دیگر نیازی به کابل نداشته و می‌توانند برای بازدید‌های دریایی چند ساعت یا چند هفته از مانع ها دور شوند. ربات تازه از نظر فنی شبیه زیردریایی خودران بوده و و در آن از یک دوربین یکپارچه، فنوری‌هایی برای جستوجو کردن مسیر به طور خودکار و برنامه‌ریزی شده، واحد اندازه‌گیری اینرسی و موارد فنی دیگر منفعت گیری شده است. داده های جمع آوری شده توسط این ربات نیز پیش از انتشار کردن در رایانه داخلی آن به طور بیسیم ذخیره خواهد شد.

ادامه مطلب
آشکار شدن اطلاعات بیشتر از ۲۰ هزار کارمند وزارت دفاع آمریکا تایید شد

این دستگاه شامل ۸ رانشگر است که به این ربات پشتیبانی می‌کند تا در یک نقطه شناور شده و یا در جهت‌های گوناگون حرکت کند. مقصد طراحی یووان بازرسی مکان ها در زیر آب از قبیل سکوهای نفتی و یا لوله‌های زیر دریا بوده است. از بهترین ویژگی‌های این ربات تهیه نقشه‌های سه بعدی از محیط اطراف است. این چنین این ربات قادر است از برنامه‌های مختلفی برای شناسایی و بازرسی مانع ها احتمالی منفعت گیری کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سم آلتمن هوش مصنوعی را یک ابزار و نه یک حاضر می‌داند

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها