نسل بعدی پردازنده اینتل احتمالا با نام Core 200 از راه برسد_رنگو

پردازنده اینتل


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اینتل بعد از اراعه پردازنده‌های Meteor Lake، تغییراتی را در سیاست‌گذاری‌های خود اعمال کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تحول نام این پردازنده‌ها به Core Ultra می بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت آمریکایی بار دیگر تصمیم دارد با تحول نام محصولاتش، نسل بعدی پردازنده‌های خود را با نام Core 200 و Core Ultra 200 معارفه کند؛ اما دقیقاً این نسل از پردازنده اینتل چطور رده‌بندی می‌بشود؟

آیا سیاست نام‌گذاری پردازنده اینتل گیج‌کننده‌تر می‌بشود؟

به‌گزارش Notebookcheck و به‌نقل از یکی از منبع های دنیای فناوری، اطلاعات قابل‌ استنادی وجود دارد که مشخص می کند نسل تازه پردازنده اینتل بار دیگر با تحول نام روبه رو خواهد شد. پیش‌ از هر چیز، انگارً اینتل تصمیم دارد مجدداً پردازنده‌های Raptor Lake Refresh را مجدداً با نامی تازه اراعه کند. این پردازنده‌ها پیش‌تر در نسل جاری با نام‌های Core 3 100U و Core 5 120U به‌همراه Core 150U معارفه شده بودند. این‌بار اما اینتل پردازنده‌های این‌چنینی را تحت گفتن Core 200H در سری‌های گوناگون اراعه خواهد کرد.

ادامه مطلب
تخمینی تازه درمورد سیارک‌های منظومه شمسی_رنگو

پردازنده‌های نسل Arrow Lake نیز به گمان زیادً با نام Core Ultra 200 با پسوند U برای مدل‌های کم‌مصرف و H و HX برای مدل‌های پرقدرت از راه می‌رسد. هرچند گسترش تعداد مدل‌های پردازنده اینتل در نسل سپس می‌تواند اتفاق جذابی باشد؛ اما این نوع نام‌گذاری کاربران را از قبل هم گیج‌تر می‌کند. حتی طرفداران اینتل نیز از این سیاست نام‌گذاری پیچیده انتقاد می‌کنند.

فعلاً اشکار نیست که این تغییرات اعمال خواهد شد یا اینتل ترجیح می‌دهد که روال ساده‌تری را انتخاب کند. در هر صورت، باید چشم به راه اطلاعات رسمی حوالی محصولات آینده این شرکت باشیم. دیگر حرف های‌ها از کنار رفتن هسته‌های LP-E و Hyperthreading در سری پردازنده‌های Arrow Lake حکایت دارند. از دیگر سو، احتمالا پردازشگر گرافیکی این پردازنده‌ها نسبت به نسل قبل از هسته‌های کمتری برخوردار باشد؛ بااین‌حال کارکرد بهتری را در پردازش‌های گرافیکی ناظر خواهیم می بود.

ادامه مطلب
طرح ترافیک تهران تغییر کرد، جزئیات طرح جدید چیست؟
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها