ایالت کالیفرنیا لایحه «حق جدایی از کار» در ساعات غیراداری را معارفه کرد_رنگو

ایالت کالیفرنیا لایحه «حق جدایی از کار» در ساعات غیراداری را معرفی کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

در دنیای اندوخته‌داری منفعت گیری حداکثری از نیروی کار به موضوعی رایج تبدیل شده و اعتدال بین ساعات شخصی و کاری افراد را برهم زده است. اکنون ایالت کالیفرنیا بعد از استرالیا، فرانسه و اسپانیا از مطرح قانونی رونمایی کرده است که درصورت تصویب، حق جدایی از کار را برای افراد محفوظ می‌دارد.

به‌ گزارش San Francisco Standard، در ایالات‌متحده قوانین اندکی وجود دارد که مانع از اعمال سختی کارفرمایان علیه کارمندان در ساعات غیراداری بشود. اما «مت هِینی»، نماینده مجمع ایالت کالیفرنیا، لایحه‌ای تحت گفتن AB 2751 یا «حق جدایی» را معارفه کرده است که می‌خواهد این مشکل را تا حدی رفع کند.

این لایحه فعلاً در مرحله های ابتدایی قرار دارد، اما اگر تصویب بشود، کارفرمایان حاضر در این ایالت را وادار خواهد کرد تا ساعات کاری دقیق کارمندان را اشکار کنند و مطمعن یابند که در ساعات غیرکاری مزاحم آن‌ها نمی‌شوند. زمان‌هایی که افراد امکان پذیر ناچار به اضافه‌کاری شوند نیز باید در قرارداد آن‌ها ذکر بشود؛ یقیناً برای نیروهای قسمت اورژانس استثنائاتی درنظر گرفته خواهد شد.

ادامه مطلب
بهترین فصل سفر به لندن

نقض قانون جدایی از کار کالیفرنیا مشمول پرداخت جریمه خواهد می بود

سازمان کار کالیفرنیا ماموریت نظارت بر اجرای این قانون احتمالی را بر مسئولیت خواهد داشت و شرکت‌ها را بابت نقض آن حداقل ۱۰۰ دلار جریمه می‌کند. اجبار کارمندان به جواب‌گویی به تماس‌های ویدیویی، تلفنی، ایمیل و پیامک همه انها از مصادیق نقض این لایحه می باشند.

تا این مدت اشکار نیست که از لایحه AB 2751 چه مقدار حمایتخواهد شد، اما این لایحه در ایالتی که هاب فناوری و یکی از مراکز بزرگ اقتصادی است، می‌تواند تأثیر بزرگی بر زندگی افراد داشته باشد و حتی دیگر ایالت‌ها و احتمالا کشورها را به بازنگری در قوانین ترغیب کند.

ادامه مطلب
کشف دورترین کهکشان جهان، MACS0647-JD

چندی قبل در خبری اظهار شد که سنای استرالیا هم مطرح جدیدی را تصویب کرده است که به کارمندان اجازه می‌دهد در ساعات غیراداری خود را دچار مسائل کاری نکنند؛ یقیناً آن مطرح هم تا این مدت رسماً قبول و اجرا نشده است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها