سرور مجازی ایرانی و مزایای آن_رنگو

سرور مجازی ایرانی و مزایای آن


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

سرور مجازی یا VPS، یک سرور اختصاصی فیزیکی است که به چند سرور مجازی کوچک‌تر تقسیم شده است. به‌این‌ترتیب، چندین کاربر یا وب‌سایت می‌توانند از یک منبع، به‌گفتن میزبان خود منفعت گیری کرده و قوت پردازش سرور مهم، بین همه‌ی آن‌ها تقسیم می‌بشود. سرور مجازی ایرانی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای وب‌سایت‌های ایرانی است.

در این مقاله ضمن مرور تعریف سرور مجازی ایرانی و مفاهیم مهم سرور مجازی، به معارفه یکی از بهترین سرورهای مجازی ایران می‌پردازیم. اگر تصمیم تهیه سرور کارآمد با قیمت مناسب را برای وب‌سایت‌تان دارید، با ما همراه باشید.

سرور مجازی ایرانی چیست؟

سرورهای مجازی، در مناطق جغرافیایی مختلفی در دنیا می‌توانند قرار داشته‌باشند؛ به سروری که منبع های آن در ایران است، سرور مجازی ایرانی حرف های می‌بشود.

منفعت گیری از سرور مجازی برای وب‌سایت، دو مزیت مهم دارد. اولی، افت هزینه‌ها نسبت‌به سرور اختصاصی است؛ چون به‌شکل اشتراکی، از منبع های سخت‌افزاری یک سرور فیزیکی منفعت گیری می‌کند. دومی، بارگذاری سریع تر محتوا با دقت به منطقه‌ی جغرافیایی کاربر است. به این علت، اگر بیش‌تر کاربران شما در ایران می باشند، سرور مجازی ایرانی، بهترین گزینه برای شما خواهد می بود؛ چراکه این سرورها به دیتاسنترها نزدیکی بیش‌تری دارند و درنتیجه، شدت سایت شما افزایش اشکار خواهد کرد. شدت سایت، خود یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تاثیرگذار در سئو فنی به‌شمار می‌رود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
برنامه روسیه برای قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضا

انواع سرور مجازی ایرانی

بسته‌به سیستم‌عاملی که روی سرور مجازی شما نصب می‌بشود، سرور مجازی ایرانی به دو نوع ویندوز و لینوکس تقسیم‌بندی می‌بشود. این سیستم‌عامل‌ها با سیستم‌عامل‌های معمول کامپیوترها که می‌شناسیم، متفاوت می باشند و مخصوص سرور طراحی شده‌اند.

هرکدام از این دو سرور، برای مصارف خاصی مناسب می باشند. مثلن برای بیش‌تر کسب‌وکارهای کوچک اینترنتی، سرورهای لینوکس کافی به‌نظر می‌رسند؛ اما با رشد کسب‌وکار و پایگاه داده، به سرور ویندوز نیاز خواهد شد. تعداد بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز از هر دو سرور منفعت گیری می‌کنند.

چه کسب‌و‌کارهایی به ویندوز سرور نیاز دارند؟

پیش از آن‌که برای خرید سرور مجازی عمل کنید، باید بدانید که کسب‌وکار شما به چه نوع سروری نیاز دارد. به ‌طورکلی، اگر در سازمان خود به موارد زیر نیاز داشته باشید، باید از سرور ویندوز منفعت گیری کنید:

  • شبکه‌سازی با مقصد انتقال و تبادل داده‌ها بین دستگاه‌های گوناگون
  • تکنولوژی‌های مایکروسافت؛ اگر در قسمت‌های گوناگون سازمان‌تان از دیگر تکنولوژی‌های مایکروسافت منفعت گیری می‌کنید، سرور مجازی ایرانی ویندوز برای شما بهترین گزینه است.
  • مدیریت متمرکز سرور
  • منفعت گیری از ابزارهای گسترش یافتهی نظارت بر کارکرد سیستم؛ همانند Nagios و Zabbix
  • دسترسی از راه دور با منفعت گیری از Microsoft Windows Server Manager
  • کنترل پنل پلسک؛ سرورهای مبتنی بر لینوکس معمولن از نوع cPanel می باشند. اگر به کار با کنترل پنل Plesk عادت دارید -که به‌طور خاص برای میزبانی ویندوز طراحی شده‌است- سرور مجازی ویندوز برای شما مناسب‌تر است.

علاوه‌بر این‌ها منفعت گیری از سرور مجازی ایرانی ویندوز، شامل مزایایی از جمله: رابط کاربری آشناتر نسبت‌به لینوکس، سازگاری بیش‌تر با دیگر برنامه‌های ویندوز و امکان تبدیل سرور مجازی به ها است نیز می‌بشود.

ادامه مطلب
سامسونگ قصد دارد در نیمه دوم سال آینده نسل جدیدی از تراشه‌های ۳ و ۴ نانومتری عرضه کند

۳ پروتکل مهم در سرورهای مجازی

در سرورهای مجازی، ۳ پروتکل TCP، ICMP و DHCP نقش مهمی بازی می‌کنند که در ادامه آن‌ها را بازدید می‌کنیم.

پروتکل TCP

TCP چیست؟ TCP مخفف عبارت Transmission Control Protocol است. این پروتکل، امکان ربط دوطرفه به‌منظور انتقال مطلب در تجهیزات یک شبکه را فراهم می‌کند. TCP، مطلب‌های دریافتی از برنامه‌های کاربردی را به بسته‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و با شماره‌گذاری، آن‌ها را به دستگاه مقصد تحویل می‌دهد. این پروتکل، ضمانت می‌کند که تا زمان انتقال کامل مطلب بین دو دستگاه، ربط آن‌ها برقرار می‌ماند و ترتیب مطلب‌ها نیز نگه داری می‌بشود.

پروتکل ICMP

ICMP چیست؟ ICMP مخفف عبارت Internet Control Message Protocol است. مقصد این پروتکل، تشخیص خطاها در شبکه و خبر‌رسانی درمورد‌ی آن‌ها است. برنامه‌هایی همانند traceroute و ping که برای خطایابی در شبکه از آن‌ها منفعت گیری می‌بشود، از پروتکل ICMP منفعت گیری می‌کنند. سرور مجازی، از ICMP برای ارسال مطلب‌های زیر منفعت گیری می‌کند:

۱. Echo Request

۲. Echo Reply

۳. Destination unreachable

۴. Time Exceeded

هرکدام از این مطلب‌ها یا کدها، حالت بسته‌ی اطلاعاتی در حال ارسال را گزارش می‌کنند. این حالت می‌تواند ترافیک بالا در شبکه، نرسیدن یا رسیدن مطلب، منفعت گیری از مسیرهای گوناگون و… باشد.

پروتکل DHCP

DHCP چیست؟ DHCP مخفف عبارت Dynamic Host Configuration Protocol و به‌معنی «پروتکل پیکربندی میزبان پویا» است. سروری که از پروتکل DHCP حمایتمی‌کند، به‌طور خودکار و مرکزی، آدرس‌های IP پویا، گیت‌وی‌های پیش‌فکر و دیگر پارامترهای شبکه را به هر دستگاه حاضر در شبکه، تعلق می‌دهد. به این ترتیب، نیازی نیست که مدیر شبکه -به‌شکل دستی- IP هر کاربر متصل به شبکه را تنظیم کند. هم‌این چنین، سرورهای مبتنی‌بر DHCP، با هربار جابه‌جایی دستگاه کاربر، یک IP جداگانه به او تعلق خواهند داد.

ادامه مطلب
سرور مجازی پارس ها است؛ امنیت و سرعتی بی‌نظیر_رنگو

بهترین راه حلهای اتصال به سرور مجازی

بعد از راه‌اندازی سرور مجازی، برای انجام تنظیمات و نظارت بر کارکرد آن باید راه حلهای دسترسی به سرور را هم بدانید. بسته‌به دستگاه و سیستم‌عاملی که از آن منفعت گیری می‌کنید، این راه حلها متفاوت می باشند.

آسان‌ترین روش اتصال به سرور مجازی از طریق کامپیوتر، برنامه‌ی ریموت دسکتاپ یا RDP است. این برنامه در سیستم‌عامل ویندوز، Remote Desktop Connection نام دارد که به‌طور پیش‌فکر، روی این سیستم‌عامل نصب است. آن را باز کرده و با منفعت گیری از اطلاعات ورود به سرور مجازی خود، به آن وصل شوید؛ این اطلاعات، شامل IP (در قسمت Computer)، نام کاربری و پسوردی است که از شرکت ارایه‌دهنده‌ی خدمات سرور مجازی، دریافت کرده‌اید.

برای اتصال به سرور مجازی از دستگاه‌های مک، باید برنامه RDC را از «اپ استور» دانلود کنید. بعد از نصب برنامه، باید یک کانکشن تازه تشکیل کرده و با طی مراحلی شبیه ویندوز، به سرور خود وصل شوید.

اگر سیستم‌عامل شما لینوکس است، باید یکی از انواع برنامه‌های ریموت دسکتاپ یا RDP را دانلود کنید. معروف‌ترین این برنامه‌ها «rdesktop» است. برای اتصال با تلفنهای تلفن همراه نیز کافی است از گوگل پلی یا اپ استور، برنامه‌ی Remote Desktop را دانلود کرده و با ساخت کانکشن و داخل کردن اطلاعات کاربری، به سرور مجازی خود وصل شوید.

سرور مجازی یا ها است اشتراکی؟

تعداد بسیاری از افراد، سرور مجازی و ها است اشتراکی را یکسان می‌پندارند؛ اما این‌گونه نیست. سرویس‌های ها است اشتراکی، منبع های نرم‌افزاری و فضای یک سرور مجازی را به‌اشتراک می‌گذارند. این در حالی است که با منفعت گیری از سرور مجازی ایرانی یا خارجی، تنها سخت‌افزارها به‌اشتراک گذاشته خواهد شد.

ادامه مطلب
فناوری E-Color اینفینیکس امکان تحول رنگ پنل پشتی گوشی را فراهم می‌کند

از نظر کاربردی، امکانات سفارشی‌سازی محدودتری در ها است اشتراکی دارید؛ چراکه بسته‌ی شما از پیش، پیکربندی شده است. ها است اشتراکی، برای وب‌سایت‌های کوچک با بودجه‌ی محدود مناسب است. اما سرورهای مجازی، انعطاف‌پذیرتر بوده و امکانات بیش‌تری دارند؛ آن‌ها برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر، گزینه‌ی بهتری محسوب خواهد شد.

تبدیل سرور مجازی به ها است

تعداد بسیاری از کاربران نیاز دارند که سرور مجازی خود را به ها است تبدیل کنند. برای این منظور، کافی است که با منفعت گیری از راه حلهای حرف های‌شده در قسمت «تبدیل سرور مجازی به ها است»، به سرور ویندوزی خود وصل شوید و سپس با طی مسیر زیر، سرور مجازی خود را به ها است تبدیل کنید:

    • از منوی Start و از تکه Administrative Tools، گزینه‌ی Server Manager را انتخاب کنید.
    • روی Add Roles کلیک کنید.
    • تیک گزینه‌ی Web Server IIS را بزنید و سپس روی Next کلیک کنید.
    • دو پنجره بازشده‌ی بعدی را کاری نداشته باشید و روی Next کلیک کنید.
    • روی Add Any Required Role Server کلیک کنید.
    • روی Install کلیک کنید.
    • چشم به راه نصب IIS بمانید.
    • بعد از نصب پیروزی‌آمیز IIS، سرور شما به ها است تبدیل شده و کافی است که روی Close در پایین پنجره کلیک کنید.

بعد از تبدیل سرور مجازی ویندوزی به ها است، باید فایل‌های خود را به آن منتقل کنید. برای این کار، به پوشه‌ی Inetpub در درایو C کامپیوترتان رفته و فایل‌های حاضر در آن را به پوشه‌ی wwwroot منتقل کنید تا لینکی به‌شکل http://IP/filename.pasvand برای شما تشکیل بشود.

ادامه مطلب
سم آلتمن هوش مصنوعی را یک ابزار و نه یک حاضر می‌داند

سرور مجازی ایرانی ابر آروان

از جمله بهترین سرورهای مجازی ایران، سرور «ابر آروان» است. این سرویس به شما اجازه می‌دهد که هر یک از سرورهای لینوکس یا ویندوز خود را در دیتاسنترهای برتر ایران که در شهرهای مختلفی، همانند تهران، اصفهان و تبریز واقع شده‌اند، راه‌اندازی کنید.

از با اهمیت ترین ویژگی‌های سرور مجازی ایرانی ابر آروان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فایروال قوی و امکان تعریف سطوح دسترسی گوناگون
    • مناسب برای میزبانی انواع وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
    • حمایتاز دیسک‌های ابری SSD و HDD
    • امکان پیکربندی شبکه‌های عمومی و اختصاصی
    • مانیتورینگ کامل همه منبع های و داده‌ها به‌شکل مدام و گزارش‌گیری تصویری
    • امکان تهیه اسنپ‌شات در هر زمان و برگشت به نسخه‌ی قبلی
    • امکان منفعت گیری از بهترین راه حلهای اتصال به سرور مجازی
    • راه‌اندازی سریع
    • پایداری و ارامش بالا با آپ تایم ۹۹.۹ درصد
    • امکان یکپارچه‌سازی با DNS و CDN ابر آروان
    • مقیاس‌پذیری بالا

برای اطلاعات بیش‌تر، به وب‌سایت ابر آروان به نشانی www.arvancloud.ir مراجعه کنید.

سخن آخر

سرور مجازی ایرانی، بهترین سرور برای وبسایت‌های ایرانی با حجم ترافیکی و داده‌های متوسط و بزرگ است. سرور مجازی (VPS) با منفعت گیری از پروتکل‌های مختلفی که در این نوشته بازدید کردیم، امکانات و ظرفیت پردازش زیاد بیش‌تری را نسبت‌به ها است اشتراکی برای وب‌سایت شما فراهم می‌کند.

سرور مجازی ایرانی ابر آروان با اتصال به بهترین دیتاسنترهای ایرانی، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در سرزمین ما از آن منفعت گیری می‌کنند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط