تامین اینترنت پرسرعت ایستگاه فضایی خصوصی جهان توسط استارلینک_رنگو

تامین اینترنت پرسرعت ایستگاه فضایی خصوصی جهان توسط استارلینک


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

شرکت اسپیس ایکس خبرداد برای نخستین بار ترمینال لیزری استارلینک می‌تواند به تامین اینترنت ایستگاه فضایی تجاری بپردازد.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اسپیس ایکس خبرداد اولین ایستگاه فضایی تجاری جهان به نام هاون وان با دریافت ترمینال لیزری استارلینگ می‌تواند به اینترنت تجهیزبشود. این نوشته به ربط نزدیک شرکت فضایی واست VAST کالیفرنیا و اسپیس ایکس مربوط است. مطابق حرف های این شرکت اولین ایستگاه فضایی خصوصی در جهان با نام هیون گسترش خواهد یافت و اینترنت پرسرعت استارلینک نیز در این ایستگاه مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد.

مطابق گزارش‌های انتشار شده قرار است این عملیات از طریق پرتاب هیون ۱ از طریق موشک فالکون ۹ در سال ۲۰۲۵ انجام بشود. این شرکت در اعلامیه تازه خود حرف های است ایستگاه فضایی تجاری ساخته شده توسط آنها از ترمینال لیزری استارلینک منفعت گیری کرده و اینترنت پرسرعت‌ را به خدمه خود اراعه می‌کند.

ادامه مطلب
دانشمندان می گویند سن ماه زیاد تر از فکر ماست

توافق تازه بین دو شرکت می‌تواند به تحکیم رابطه بین آنها منجر بشود. در بین کارکنان این شرکت فضایی چندین عضو اسبق از اسپیس ایکس از جمله مدیر ارشد فناوری اسبق به نام الکس هاتسون نیز وجود دارند. مطابق اظهار مدیرعامل واست، استارلینک می‌تواند تنها گزینه برای اراعه اینترنت پرسرعت مدام و کم تاخیر در ایستگاه فضایی در مدار باشد. وی او گفت: مطابق برآوردهای ما در صورت تداوم و شتاب موقعیت پیشرو در شبکه و فناوری‌های مربوط به آن در طول زمان گمان همکاری با اسپیس ایکس برای استقرار اولین اتصال لیزری در ایستگاه فضایی وجود دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مطالعات تازه تفاوت کلیدی خون افراد دارای عمر زیاد طویل با بقیه را مشخص می کند

ترمینال لیزری مربوط به استارلینک در صورت اتصال به هیون ۱ می‌تواند شدت اینترنت چند گیگابیتی بر ثانیه با تاخیر کم را برای خدمه آن فراهم کند. علاوه بر آن تجهیزات دیگر از قبیل ابزارهای علمی و دوربین‌های خارجی نیز می‌توانند از این اتصال کم تاخیر منفعت‌مند شوند. اکنون ایستگاه فضایی بین المللی از اینترنت پهن باند با شدت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه منفعت گیری می‌کند. در صورتی که هیون ۱ به اتصالات و تجهیزات استارلینک تجهیزبشود اینترنت آن از بزرگترین ایستگاه فضایی جهان نیز زیاد تر خواهد می بود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط