افزایش توانایی ربات‌های دو پای گوگل با پشتیبانی هوش مصنوعی_رنگو

افزایش توانایی ربات‌های دو پای گوگل با کمک هوش مصنوعی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

ربات های دوپای گوگل با منفعت گیری از هوش مصنوعی اکنون پرقدرت و سریع تر از قبل می‌توانند بازی‌هایی نظیر فوتبال را انجام بدهند. آزمایشگاه دیپ مایند متعلق به گوگل از گسترش ربات‌های تجهیزبه هوش مصنوعی خبر داد. این ربات‌ها می‌توانند به راحتی بازی فوتبال را انجام بدهند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطابق گزارش آزمایشگاه دیپ مایند گوگل ربات‌های تازه مبتنی بر هوش مصنوعی ربات‌های فوتبالیست دوپا می باشند که از طریق این فناوری هدایت شده و می‌توانند راه بروند، به توپ ضربه بزنند، بچرخند و حتی بعد از افتادن نیز مجدداً بلند شوند.

گای لور از آزمایش‌های دیپ مایند به همراه همکاران خود ربات‌هایی به نام Robotis OP3 گسترش داده که اندازه آنها نزدیک به ۵۰ سانتی‌متر است. آنها دارای ۲۰ مفصل می باشند و آموزش آنها توسط تکنیک‌های یادگیری عمیق به زمان ۲۴۰ ساعت انجام گرفته است. در گسترش ربات‌های تازه دو تکنیک مهم هوش مصنوعی از جمله یادگیری تقویتی از طریق آزمون و اشتباه برای کسب توانایی و یادگیری عمیق برای پیروی از مغز انسان و تجزیه و تحلیل الگوها منفعت گیری شد.

ادامه مطلب
دانلود اپلیکیشن همراه بانک گردشگری ایران زمین و بلوبانک آیفون

مهندسان گوگل در گسترش این ربات ها به قیاس آن با ربات‌های دیگر همراه با توانایی‌های از پیش تعیین شده پرداختند. به حرف های آنان در صورتی که ربات‌ها از یادگیری تقویتی عمیق برای آموزش منفعت گیری کرده باشند ۱۸۱ درصد سریعتر بازی خواهند کرد. این چنین آنها می‌توانند ۳۰۲ درصد سریعتر چرخیده و ضربه آنها به توپ نیز نزدیک به ۳۴ درصد محکم‌تر خواهد می بود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
یکی از قابلیت‌های پیکسل ۹ گوگل منفعت گیری از تازه ترین استاندارد شارژ بیسیم است

این محققان از رویکردهای تازه برای رفع کردن چالش‌های پیش روی خود منفعت گیری کردند. به گفتن مثال به جای منفعت گیری از داده‌های آموزشی تجزیه و تحلیل شده توسط شبکه عصبی از یک موتور فیزیکی برای همانند سازی موارد آموزشی منفعت گیری شد.

توماس هورنوجا عضو تیم دیپ مایند گوگل در رابطه گسترش ربات‌های فوتبالیست می‌گوید: مقصد از گسترش این ربات‌ها تشکیل ربات‌های انسان نما برای بازی در لیگ برتر نبوده است. چون تلاش شد تا توانایی‌های پیچیده ربات‌ها با منفعت گیری از راه حلهای آموزشی مصنوعی تشکیل و به طور واقعی مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط