قیمت بازار گوگل رسماً از ۲ تریلیون دلار عبور کرد_رنگو

ارزش بازار گوگل رسماً از 2 تریلیون دلار عبور کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

گوگل یا درواقع آلفابت در یک سال تازه با چالش‌های بسیاری ازجمله ظهور هوش مصنوعی مولد که به‌گفتن رقیب موتورهای جستجو درنظر گرفته خواهد شد، دست‌وپنجه نرم کرده است. اما رشد این شرکت ادامه داشته و اکنون قیمت بازار غول فناوری مستقر در ماونتین ویو از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است.

آلفابت، شرکت والد گوگل، سال قبل در ماه نوامبر یک بار قیمت بازار ۲ تریلیون دلار را لمس کرده می بود، اما اکنون به‌صورت کامل این مرز را پشت‌سر گذاشته است. این شرکت اکنون چهارمین شرکت باارزش جهان است و در لحظه نگارش این مقاله با قیمت بازار ۲.۱۴۶ تریلیون دلار بعد از مایکروسافت (۳ تریلیون)، اپل (۲.۶ تریلیون) و انویدیا (۲.۲ تریلیون) در جایگاه چهارم قرار دارد. پایین‌تر از آلفابت نام آمازون (۱.۸ تریلیون) و متا (۱.۱ تریلیون) دیده می‌بشود.

ادامه مطلب
کشف سیگنال مرموزی که پس از 8 میلیارد سال به زمین رسیده است!

قیمت بازار گوگل به ۲ تریلیون دلار رسید

برخلاف کم شدن سهام متا بعد از اظهارنظر «مارک زاکربرگ» درمورد این قضیه که رسیدن به درآمد از هوش مصنوعی سال‌ها طول می‌کشد، گوگل اظهار کرده است که همین اکنون هم موفق به یافتن راه حلهایی برای فروش فناوری‌های هوش مصنوعی خود شده است. گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت انگارً نظر خرید وفروش‌گران بازار بورس را جلب کرده و به خرید زیاد تر سهام گوگل و درنتیجه افزایش قیمت آن منجر شده است.

غول ماونتین ویو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیارد دلار سود و ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقم درآمد این شرکت ۱۵ درصد زیاد تر از بازه شبیه سال قبل و سود آن ۱۴ درصد زیاد تر از فصل تعطیلات آخر سال ۲۰۲۳ بوده است.

ادامه مطلب
مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی باطل شد
آخرین مطالب

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، می‌گوید سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ کارکرد درخشان این شرکت درزمینه سرچ، یوتوب و خدمات ابری را نشان داده است و گوگل در اغاز ورود به عصر جمینای قرار دارد. این شرکت به‌زودی مراسم گسترش‌دهندگان خود را در ۲۵ اردیبهشت‌ماه اغاز می‌کند تا ضمن رونمایی از نسخه تازه سیستم‌عامل اندروید، به گمان زیادً از پیکسل ۸A پرده بردارد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط