چطور گرفتگی سوراخ ساز دهنی را رفع کنیم؟_رنگو

گرفتگی سوراخ ساز دهنی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

احتمالا شما هم جز افرادی باشید که با مشکل گرفتگی سوراخ‌های ساز دهنی خود روبه رو شده‌اید. در این چنین شرایطی احتمالا فکر کنید ساز دهنی با یک عیب فنی جدی روبرو شده و حتی آن دسته نوازندگانی که به تازگی اغاز به این کار کرده‌اند. وقتی که با کیپ شدن سازدهنی روبه رو خواهد شد قطعاً غافلگیر شده و حتی از ادامه کار نومید خواهد شد. احتمالا تعداد بسیاری با خود این تفکر را داشته باشند که این مشکل ناشی از ارزان قیمت بودن ساز دهنی آنها است یا نوع ساز دهنی در این نوشته تاثییر می‌گذارد. در ادامه تصمیم داریم برای شما گفتن کنیم که چطور امکان رفع کردن گرفتگی سوراخ ساز دهنی فراهم می‌بشود، بعد با ما همراه باشید.

چه دلیلی علتگرفتگی سوراخ‌های سازدهنی می‌بشود؟

پیش از آنکه به سراغ دلایل گرفتگی سوراخ‌های سازدهنی برویم در وهله اول باید به این نوشته بپردازیم که کیفیت ساز دهنی نیز در این رابطه بی‌ تاثییر نیست، اما قطعاً مشکل کیپ شدن سوراخ‌های سازدهنی فقط به نوع، کیفیت یا قیمت آن ختم نمی‌بشود و نمی‌توان او گفت که فقط این عیب علتگرفتگی سازدهنی خواهد شد.

ادامه مطلب
کشف پر انرژی‌ترین پرتوهای گاما که از یک تب اختر منتشر شده است

از مشکلات مهم و حائز اهمیت در این رابطه می‌توان به ساختار آن اشاره کرد. صدایی که از طریق سازدهنی می‌شنوید به وسیله ارتعاش یک تیغه برنجی نازک تشکیل می‌بشود. خود تیغه روی یک صفحه با نام reedplate قرار گرفته است. وقتی که اغاز به فوت و مکش با سازدهنی می‌کنید، در حینی که هوا از طریق شیار باریک بین تیغه و reedplate عبور می‌کند، علتارتعاش تیغه شده و در نهایت صدا تشکیل می‌بشود. این شیار به قدری باریک و ظریف است که با دلایلی همچون به وجود آمدن رطوبت، باقی ماندن تاثییر رطوبت، گرد و غبار یا حتی جابجا شدن زیاد ریز یعنی در حد میلیمتری تیغه دچار گرفتگی می‌بشود.

چطور می‌توان برای رفع کردن گرفتگی سوراخ ساز دهنی عمل کرد؟

همه دلایلی که در نهایت علتبسته شدن و گرفتگی سوراخ ساز دهنی می‌بشود، دارای راه‌های کاملاً ساده و قابل حلی می باشند که همه نوازندگان باید با آن آشنایی ملزوم داشته باشند.در تعداد بسیاری از اوقات پیش آمده که افراد به علت رخ دادن مشکلات متداول و گرفتگی سوراخ ساز دهنی خود این فکر را داشته‌اند که سازدهنی به طور کامل خراب شده و دیگر آن را کنار گذاشته‌اند. تمیز کردن ساز دهنی باید به گفتن یکی از کارهای همیشگی و روتین شما در طی روز باشد و از این طریق به نگهداری درست اصولی ساز دهنی خود بپردازید.

ادامه مطلب
این شیشه اتوبوس می‌تواند اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری را به شما نشان دهد
آخرین مطالب

یک نوازنده باید قابلیت این را داشته باشد که خودش سازدهنی را باز و آن را به طور دقیق تمیز کند. چرا که این امکان وجود دارد در هر بازه وقتی مختصر سازدهنی دچار مشکل گرفتگی سوراخ بشود و در تعداد بسیاری از اوقات امکان پذیر این مشکل در زمان تمرین یا حتی چند دقیقه قبل از اجرای مهم شما رخ دهد. از بین بردن رطوبت ساز دهنی نیز یکی دیگر از موارد مهم و حائز اهمیت است که باید در رابطه با آن آگاهی کامل داشته باشید. در اکثر اوقات گرفتگی سوراخ سازدهنی به علت رطوبتی است که از طریق دهان شما یا حتی دم و بازدم به داخل ساز راه اشکار می‌کند. در این چنین شرایطی بهترین راهکار حاضر این است که اجازه دهید در زمان زمان کافی ساز دهنی به طور کامل خشک بشود و سپس از آن منفعت گیری کنید.

ادامه مطلب
ادعای جدید بلومبرگ در مورد وجود سیستم ضربان قلب جدید در اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲

ساز دهنی سوزوکی

همانطور که از نام این برند پیداست به گفتن یکی از زیر مجموعه تولیدات شناخته شده برند ژاپنی است. ساز دهنی سوزوکی از سازهای فوق العاده با کیفیت و مناسب در بازار است. افرادی که می‌خواهند بهترین نوع ساز دهنی را برای یادگیری انتخاب کنند، اما امکان خرید ساز دهنی گران قیمت برای آنها فراهم نیست، می‌توانند با دقت به هزینه مناسبی که به همراه دارد به جستوجو این گزینه بروند. ساز دهنی سوزوکی دارای مدل‌های گوناگون و گوناگونی است که شامل کروماتیک، دیاتونیک و ترمولو می‌بشود.

ساز دهنی سوزوکی

سخن پایانی

احتیاط کردید که راه‌های ملزوم برای از بین بردن گرفتگی سوراخ سازدهنی را در اختیار شما قرار دادیم. در این تکه باید گفتن کنیم که احتمالا شما در هر وقتی با این مشکل روبرو شوید، بعد بهتر است اگر تصمیم یک اجرای مهم یا تمرین گروهی دارید از قبل نسبت به از بین بردن گرفتگی سوراخ سازدهنی عمل کنید و اجازه دهید که اگر با دم و بازدم شما دچار رطوبت شده کاملاً خشک بشود. سپس بعد از چندین ساعت می‌توانید برای پشت سر گذاشتن اجرا و تمرینات عمل نمایید.

ادامه مطلب
رندرهای تازه ایسوس راگ فون ۸ پرو طراحی متفاوت آن را مشخص می کند

salb-techna

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط