شغل صرافی چیست + خدمات صرافی_رنگو

شغل صرافی چیست + خدمات صرافی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

تقریباً هیچ فردی وجود ندارد که با شغل صرافی آشنا نباشد! اگر هم با این شغل آشنا نباشید، چندین دفعه صرافی‌های مختلفی را در شهرهای گوناگون دیده‌اید. شغل صرافی را می‌توان یکی از شغل‌های دلنشین و پرسود دانست. یقیناً این شغل چالش‌های زیاد بسیاری هم دارد! حال اگر از آن دسته افرادی هستید که به فکر راه‌اندازی صرافی یا فعالیت در این حوزه هستید، بهتر است پیش از هر کاری با آن آشنا شوید.

در این مقاله می‌خواهیم به بازدید کامل شغل صرافی، خدمات صرافی، مزایا و معایب آن بپردازیم. بعد اگر تصمیم به فعالیت در حوزه صرافی گرفته‌اید، در این مقاله همراه ما باشید.

شغل صرافی چیست؟

به گمان زیادً تا به‌ حال چندین دفعه نام صرافی به گوشتان خورده است و احتمالا چندین بار از خدمات صرافی منفعت گیری کرده باشید! شغل صرافی در واقع شغلی است که در آن به خرید و فروش ارز می‌پردازید. همه افرادی که نیاز به دلار، یورو، لیر و… دارند، به پشتیبانی صرافی‌ها هزینه آن را پرداخت می‌کنند و معادل آن ارز دریافت می‌کنند.

یقیناً خدمات صرافی تنها محدود به همین نوشته نیست، بلکه خدمات زیاد زیاد فرد دیگر هم دارد. در سال‌های تازه با دقت به نوسان زیاد زیاد ارز، حجم معامله های و کارمزدهای مربوط به آن شغل صرافی به یکی از پرسودترین شغل‌ها در سرزمین ما تبدیل شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
+۲۰ راه برای کسب درآمد با پرینتر سه بعدی_رنگو

تاریخچه صرافی در ایران

شغل صرافی در ایران تازه نیست بلکه تاریخچه طویل دارد. در قبل‌های دور، قرار گرفتن ایران در امتداد جاده ابریشم علتشده می بود تا تجارت و مبادلات تجاری اهمیت بسیاری داشته باشد.

به این علت در طول قرن‌ها شغل صرافی وجود داشته و به تسهیل تبادل ارز بین شهروندان کشورهای گوناگون پشتیبانی کرده است. اکنون هم صرافی‌ها به گفتن یک واسطه حیاتی در تبادل ارزی و اندوخته‌گذاری‌های خارجی شناخته می‌بشود.

انواع خدمات صرافی کدام است؟

اگر تصمیم فعالیت در حوزه صرافی را دارید، به گمان زیادً این سوال برایتان پیش می‌آید که خدمات صرافی کدام می باشند؟ صرافی‌ها خدمات متنوعی انجام خواهند داد که از با اهمیت ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید و فروش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال چند سالی است که بازار زیاد داغی دارد! همین قضیه علتشده تا صرافی‌ها از این بازار سود زیاد خوبی داشته باشند. به این علت یکی از با اهمیت ترین خدمات صرافی‌ خرید و فروش ارز دیجیتال است.

علت آن هم تحریم‌هایی می باشند که امکان پرداخت مستقیم هزینه ارز دیجیتال توسط کاربران وجود ندارد. این کار طبق معمولً با منفعت گیری از نرم‌افزار حسابداری ارزی و به طور آنلاین انجام می‌بشود.

  • خرید و فروش سکه

یکی دیگر از خدمات صرافی خرید و فروش سکه است. در صرافی می‌توانید انواع سکه را خریداری کنید. این چنین امکان فروش آن و دریافت پول نقد هم توسط صرافی‌ها وجود دارد.

یکی دیگر از با اهمیت ترین خدمات صرافی حواله ارز است. بعضی اوقات اوقات افراد نیاز دارند که پولی برای افرادی که در خارج از سرزمین زندگی می‌کنند، حواله کنند. در این صورت مبلغ نقدی آن را پرداخت می‌کنند و معادل آن دلار، یورو یا هر واحد پولی دیگر را در به حساب فرد موردنظر در خارج از ایران حواله می‌کنند. این چنین بعضی اوقات اوقات افراد می‌خواهند از افرادی که در خارج از سرزمین زندگی می‌کنند، مبلغی دریافت کنند. در این صورت آن فرد مبلغی را به حساب صرافی حواله می‌کند و فردی که در داخل ایران زندگی می‌کند، معادل آن را دریافت می‌کند.

ادامه مطلب
ضمانت پیشرفت با نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس

انواع صرافی‌ها کدام می باشند؟

اگر مقداری در دنیای صرافی‌ها جستجو کنید، فهمید می‌شوید که صرافی‌ها دو نوع متمرکز یا غیرمتمرکز می باشند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و خدمات متغیری به مشتریان اراعه می‌کنند.

با اهمیت ترین ویژگی صرافی متمرکز قابل مطمعن بودن آن است. به این علت خرید وفروش‌گران با خیالی آسوده می‌توانند اندوخته خود را در آن نگه‌داری و خرید وفروش کنند.

در کنار آن، مزایای بسیاری فرد دیگر هم دارد اما چیزی که در بین مزایا و معایب آن کاملاً برجسته است، در روبه رو هک شدن صدمه‌پذیر است.

از با اهمیت ترین نکاتی که در رابطه صرافی متمرکز وجود دارد، می‌توان به امکان مشاهده نمودار و قیمت ارزهای دیجیتال در آن‌ها اشاره کرد. این چنین اگر در صرافی متمرکز خرید وفروش انجام دهید، خرید و فروش شما به‌صورت رمزنگاری‌شده انجام می‌بشود. صرافی متمرکز نقدینگی بالایی دارد و اگر بخواهید خرید وفروش‌ای انجام دهید، به‌شدت انجام می‌بشود.

رابط کاربری ساده صرافی متمرکز علتشده تا بتوانید معامله های خود را با حداکثر شدت ممکن انجام دهید. این چنین ثبت‌نام در این صرافی راحت و آسان است و در کمتر از چند دقیق می‌توانید حساب خود را فعال کنید. فعال کردن حساب تنها به یک ایمیل نیاز دارد تا حساب کاربری خود را تایید کنید.

ادامه مطلب
سود آور ترین و بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال در ایران با همیارکریپتو

صرافی متمرکز به گفتن واسطه‌گر عمل می‌کند؛ خرید وفروش‌گران به راحتی ارزهای خود را خرید وفروش می‌کنند.

  • صرافی غیرمتمرکز

یکی دیگر از انواع صرافی‌ها، صرافی غیرمتمرکز است. این نوع صرافی در سال‌های تازه قیمت زیاد بسیاری اشکار کرده است! مقصد مهم تشکیل این صرافی، معامله های همتا به همتا است! یعنی خریدار و فروشنده بدون هیچ‌گونه واسطه خرید وفروش خود را با هم انجام بدهند.

امنیت این نوع صرافی زیاد بالا و گمان هک شدن آن زیاد پایین است. یکی از با اهمیت ترین مزایای صرافی غیرمتمرکز گسترده بودن آن است که با منفعت گیری از این ویژگی، امکان انجام کارهای بسیاری وجود دارد.

صرافی غیرمتمرکز یک عیب بزرگ و اساسی دارد! آن هم این که نقدینگی و حجم معامله های آن نسبت به صرافی متمرکز پایین‌تر است. برای اتصال به این صرافی نیازی به کلید خصوصی کاربر وجود ندارد! امکان خرید وفروش انواع ارزها را دارید؛ آن هم با امنیت بالا و بدون مزاحمت هکرها برای شما کاربران.

درآمد صرافی از کجا است؟

اگر تصمیم فعالیت در شغل صرافی را دارید، امکان پذیر این سوال برایتان پیش بیاید که درآمد شغل صرافی چه مقدار است؟ به طور کلی ۲ راه برای درآمد از صرافی وجود دارد:

اولین منبع درآمد صرافی‌ها درآمد مستقیم است. در این روش صرافی‌ها از طریق کارمزد تراکنش‌ها، کمیسیون‌ و هزینه‌های دریافت شده در قسمت معامله های ارزی درآمد کسب می‌کنند.

صرافی‌هایی که عمل به گسترش و منفعت گیری از نرم‌افزار صرافی‌ می‌کنند، می‌توانند درآمد مستقیم زیاد بسیاری داشته باشند.

  • درآمد غیرمستقیم

یکی دیگر از راه حلهای درآمد صرافی‌ها، درآمد غیرمستقیم است. در این روش، صرافی‌ها از طریق خدمات و فعالیت‌های جانبی از خدمات صرافی درآمد کسب می‌کنند.

ادامه مطلب
گوگل توسعه میکروسکوپ واقعیت افزوده را آغاز می‌کند

از با اهمیت ترین آن‌ها هم می‌توان به مشاوره مالی، مشاوره اندوخته‌گذاری و ابزارهای مالی گوناگون نظیر نرم‌افزار صرافی اشاره کرد.

سود صرافی از کجا است؟

سود صرافی با می‌توان به ۳ قسمت گوناگون تقسیم‌بندی کرد:

  • سود حاصل از خدمات

اولین سود حاصل از خدمات صرافی است! در واقع صرافی‌ها به ازای خدماتی که اراعه خواهند داد کارمزد تراکنس، کمیسیون و هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری را دریافت می‌کنند.

  • سود تجاری یا کسب‌وکار

سود تجاری یا کسب‌وکار شامل سودی است که از فعالیت‌های عملیاتی، مدیریت هزینه و درآمدزایی از خدمات کمکی حاصل می‌بشود.

  • سود نسبت به دارایی‌ها

سود نسبت به دارایی مربوط به بازده اندوخته‌گذاری‌های انجام شده توسط صرافی است.

مزایا و معایب شغل صرافی چیست؟

شغل صرافی مزایا و معایب خاص خود را دارد! به این علت اگر تصمیم اغاز فعالیت در این عرصه را دارید، بهتر است پیش از اغاز مزایا و معایب آن را به خوبی بشناسید.

در این قسمت از مقاله به بازدید با اهمیت ترین مزایا و معایب شغل صرافی می‌پردازیم:

  • مزایای شغل صرافی

احتمالا در نگاه اول فکر کنید که مزایای شغل صرافی فقط منافع مالی آن است اما حقیقت این است که مزایای زیاد بسیاری دارد. از با اهمیت ترین مزایای شغل صرافی بعد از منافع مالی، می‌توان به رشد و گسترش اقتصادی اشاره کرد. چرا که صرافی‌ها از طریق تجارت بین‌امللی و اندوخته‌گذاری خارجی، به رشد اقتصادی پشتیبانی بسیاری می‌کنند.

ادامه مطلب
معرفی بروکر آی سی ام کاپیتال + آموزش ثبت نام و افتتاح حساب

یکی دیگر از با اهمیت ترین مزایای شغل صرافی، کشف قیمت و شفافیت بازار است. این چنین امکان قیمت‌گذاری منصفانه و رقابتی هم در تجارت بین‌المللی و مبادلات ارزی به راحتی وجود دارد. این چنین صرافی زمان‌های شغلی بسیاری تشکیل می‌کند و می‌تواند به رشد تخصص در بازارهای مالی پشتیبانی زیاد بسیاری کند.

  • معایب شغل صرافی

شغل صرافی در کنار مزایا، معایب خاص خود را هم دارد. از با اهمیت ترین معایب شغل صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از معایب شغل صرافی در اراعه خدمات صرافی نوسان زیاد زیاد نرخ ارز در سرزمین ما است. با دقت به نوسانات زیاد زیاد نه تنها سودآوری نامشخص است، بلکه بعضی اوقات اوقات امکان پذیر علتضرر و زیان مالی بشود.

این چنین صرافی‌ها چالش‌های بسیاری با نظارت و تحول سیاست‌های دولت دارند. این مسائل در نهایت روی عملیات بازار و سودآوری صرافی‌ها تاثییر زیاد بسیاری خواهد داشت.

یکی دیگر از معایب شغل صرافی رقابت زیاد بسیاری در آن است. این قضیه در نهایت می‌تواند تبدیل افت حاشیه سود بشود، به خصوص آن دسته از صرافی‌هایی که نرم‌افزار صرافی دارند.

این چنین عدم دقت کافی در قسمت صرافی امکان پذیر علتفعالیت‌های نادرست و کلاه‌برداری بشود که نیازمند هوشیاری و دقت کامل است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به بازدید کامل صرافی، درآمدهای گوناگون آن، مزایا و معایب آن بپردازیم. اگر سوالی دارید، از طریق قسمت نظرات نقل کنید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط