جراحان ژاپنی موفق به پیوند عضو جنین به جنین در موش‌ها شدند_رنگو

جراحان ژاپنی موفق به پیوند عضو جنین به جنین در موش‌ها شدند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان ژاپنی برای نخستین بار توانستند بافت کلیه مربوط به یک جنین موش را به موش دیگر پیوند بزنند. این در حالی می بود که گیرنده پیوند در رحم مادر قرار داشته و این پیوند به طور عضو جنین به جنین صورت گرفته است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکاشی یوکو نفرولوژیست از دانشکده پزشکی دانشگاه جیکی توکیو در رابطه مطالعه تازه خود می‌گوید: جراحی صورت گرفته نخستین قدم برای پیوند کلیه‌های جنین خوک به جنین‌های انسان بوده است. پیش از این آنها در مثالهایی موفق به تزریق سلول‌ها و مایع آمنیوتیک به جنین‌ها از جمله جنین انسان شده بودند. در حالیکه در این مطالعه  اعضا و بافت درون رحم به طور پیوندی مورد منفعت گیری قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ساعت هوشمند تازه ویوو با شارژ کامل تا ۱۶ روز دوام می آورد

به حرف های محققان پیوند عضو پیش از تولد و تکامل آن همراه با جنین می‌تواند به کارکرد مناسب اندام از بدو تولد پشتیبانی کرده و در نهایت خطر رد شدن کمتری را نیز به جستوجو دارد. گلن گاردنر جراح جنین در بیمارستان مادران متر در استرالیا داده‌های به دست آمده از این تحقیق را دوست داشتنی می‌داند.

یوکو به همراه همکاران خود از موش‌های اصلاح ژنتیکی شده و حاوی پروتئین فلورسنت سبز رنگ در کلیه‌ها منفعت گیری کردند. بدین ترتیب امکان ردیابی بافت مورد نظر آسان‌تر شد. بافت سبز کلیه از جنین موش استخراج شده و در زیر پوست جنین‌های موش ۱۸ روزه در رحم مادرشان قرار داده شدند. موش‌های پذیرنده بعد از دوره بارداری طبیعی به دنیا آمدند. در طول بارداری بافت کم کم گسترش یافته و واحدهای تصفیه کننده و ساختارهای کلیوی داخلی و خارجی توانستند به خوبی رشد کنند.

ادامه مطلب
دانشمندان گمان خواهند داد یخچال‌های عطارد قابلیت حمایتاز حیات را دارند
آخرین مطالب

بازدید دقیق کلیه‌ها اشکار کرد که رگ‌های خونی جنین در داخل بافت اهدایی رشد کرده و علتشده است تا سیستم ایمنی تداخل کمتری در پذیرفتن بافت داشته باشد. در حالت عادی ناسازگاری بین عروق خونی اهدا کننده و بدن پذیرنده علترد پیوند عضو می‌بشود. در حالیکه در این مطالعه امکان پشت سر گذاشتن این محدودیت وجود داشته است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط