نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو
خودروهای چینی در حال تسلط بر بازارهای گوناگون می باشند و به علت قیمت مقرونبهصرفه، دقت مشتریان اروپایی و آمریکایی را به خود جلب کردهاند. اکنون خودروسازان آمریکایی ساکن دیترویت، دلواپس این نوشته شدهاند. شهر دیترویت از دههها پیش تا بحال به گفتن قلب خودروسازی آمریکا و یکی از نقاط مهم خودروسازی جهان شناخته میبشود.
بر پایه نظرسنجی رسانههای آمریکایی، اکنون نیمی از خریداران خودروهای برقی در رابطه مدلهای چینی و مشخصات آنها آگاهی دارند. مقدار آگاهی رانندگان جوان (بین ۱۸ تا ۲۵ سال) از این اتومبیلهای چینی زیاد بالا است و همین نوشته جهت نگرانی شرکتهای خودروسازی دیترویت شده است. از هر ۱۰ نفر مشتری آمریکایی خودروهای برقی، هفت نفر متمایل به خرید خودروهای برقی چینی ارزانتر می باشند. به حرف های آنها اگر وسایل نقلیه برقی چینی ۲۰ درصد ارزانتر از خودروهای برقی آمریکایی باشد، آنها ماشین چینی را برای خرید انتخاب خواهند کرد.
افزایش تمایل آمریکاییها به خرید خودروهای چینی
بر پایه مطالعات انجام شده از مشتریان خودروهای برقی در آمریکا، آگاهی از برندهای چینی در مشتریان رو به افزایش گذاشته است. ۵۸ درصد از خریداران خودروهای الکتریکی از برندهای بیوایدی، نیو و لیپموتور اطلاعات کاملی در دسترس داشتند. خودروسازان مستقر در دیترویت تلاش میکنند تا واردات اتومبیلهای برقی چینی به آمریکا را ممنوع کنند.
این رقم های بر پایه نظرسنجی بینالمللی احساسات مصرفکننده وسایل نقلیه الکتریکی موسسه AlixPartnersانجام شده است. این نظرسنجی طی ماه مارس و آوریل ۲۰۲۴، از نه هزار راننده در سراسر جهان انجام شد که دو هزار نفر از آنها آمریکایی بودند.
یقیناً هیچکدام از خودروسازان چینی تا این مدت در بازار آمریکا فعالیت ندارند اما آگاهی مشتریان از خودروهای برقی چینی، خودروسازان آمریکایی را دلواپس کرده است. شرکتهایی همچون فورد و جنرال موتورز دلواپس گسترش بازار اتومبیلهای چینی در سرزمین همسایه یعنی مکزیک می باشند. شرکتهای چینی در تلاش می باشند تا از طریق راهاندازی خط تشکیل در مکزیک، به آرامی داخل بازار ماشین آمریکا شوند.
یقیناً برنامه چینیها برای نفوذ به خاک آمریکا به زمان بسیاری نیاز دارد و همین مساله تا حدی علتکاهش نگرانی خودروسازان آمریکایی میبشود. علاوه برآن خریداران آمریکایی نگرانیهایی حوالی اتومبیلهای برقی چینی دارند. این نگرانیها به حوزه خدمات بعد از فروش مربوط میبشود و مواردی همچون قابلیت مطمعن، کیفیت خدمات و عکس برند را در بر میگیرد.
دسته بندی مقالات