فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد_رنگو

فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

در حالی که دو تلسکوپ فضای هابل و تس متعلق به ناسا در تاریخ ۲۳ آوریل به علت مشکلات فنی فعالیت خود را متوقف کرده بودند، اکنون هابل به زندگی بازگشته و تس هم چنان در حالت ایمن قرار دارد.

با گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در تاریخ ۲۹ آوریل توانست کارکرد تلسکوپ فضایی هابل را به حالت کامل بازگرداند. این تلسکوپ به زمان یک هفته در حالت ایمن قرار داشته و اکنون توانسته مجدداً فعالیت‌های علمی خود را از سر بگیرد. یقیناً ماهواره تس به گفتن ماهواره بازدید سیارات فراخورشیدی هم چنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

تس نیز فعالیت خود را از روز ۲۳ آوریل متوقف کرده می بود. علت مهم این توقف نیز نقص یکی از ژیروسکوپ های آن بوده است. ژیروسکوپ برای جهت گیری در تلسکوپ فضایی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. یقیناً علت مهم عدم کارکرد ژیروسکوپ تا این مدت نامشخص باقی مانده است.

ادامه مطلب
قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل در موتور جستجو اکنون در اختیار کاربران ۱۲۰ سرزمین دیگر نیز قرار داده شده است

مهندسان ناسا تلاش کردند تا یکی از ژیروسکوپ‌ها به کاوش خود ادامه داده و مشکل حل بشود. این مهندسان اظهار کردند ۳ ژیروسکوپ در هابل از بین بردن مشکل شده و اکنون توانستند به فعالیت خود بازگردند. اکنون کلیه ابزارهای هابل فعال بوده و رصدهای علمی این تلسکوپ از سر گرفته شده است. این تلسکوپ نزدیک به ۳۴ سال است که در فضا به رصد کیهان مشغول است.

به حرف های ناسا توقف ماهواره تس مقداری مرموز به نظر می‌رسد. اما تیم فنی این ماهواره هم چنان در حال بازدید علت مهم توقف کارکرد آن بوده و تلاش دارند تا مجدداً آن را به حالت عملیاتی کامل بازگردانند.

ادامه مطلب
پتنت تازه سامسونگ گسترش گوشی با نمایشگر گسترش پذیر مربعی شکل را مشخص می کند

یقیناً ناسا پیش از این در اغاز ماه قبل این ماهواره سیارات فراخورشیدی را به علت ابراز مشکل غیر فعال کرده می بود. در آن زمان با از بین بردن نقص تشکیل شده و در تاریخ ۱۷ آوریل فعالیت این تلسکوپ از سر گرفته شد. اما بعد از گذشت ۶ روز در حالت ایمن قرار گرفت. به حرف های ناسا تحقیقات جداگانه‌ای برای ربط بین این دو مشکل در حال انجام است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط