اهمیت ضمانت در رابطه؛ چطور متعهد بمانیم؟_رنگو

صمیمیت عاطفی زن و شوهر


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

برای زیاد تر مردم گفتن «دوستت دارم» یا بوسه‌ای پرشور زیاد ساده‌تر از قدم‌گذاشتن در مسیر ضمانت در رابطه است. برخی از افراد وقتی که مجردند مدام وسوسه خواهد شد که طعم داخل رابطه‌ شدن را بچشند، اما هنگامی نوبت به ضمانت در رابطه می‌رسد، به‌راحتی فراری خواهد شد. تعداد بسیاری از افراد هم پیش از برگزاری مراسم عروسی، با وجود عشق بسیاری که در دوران نامزدی داشته‌اند، دچار دلهره یا دلشوره خواهد شد. این اتفاق به این علت رخ می‌دهد که زیاد تر مردم نمی‌دانند چطور باید متعهد بمانند. خوشبختانه با خواندن این مقاله رمز و راز ضمانت در رابطه را یاد می‌گیرید.

منظور از ضمانت در رابطه چیست؟

ضمانت در رابطه و عشق چیزی جز باور افراد به ماندن در کنار یکدیگر نیست. رسیدن به این باور بخشی از رابطه است که مطمعن و امنیت می‌آورد و دو نفر می‌توانند افکار، احساسات و خواسته‌های خود را آشکارا گفتن کنند.

وجود ضمانت در هر نوع رابطه‌ای ملزوم است، اما روابط عاشقانه در قیاس با دوستی ساده به ضمانت بیشتری نیاز دارند. احتمالا از خود سوال کنید که معنی ضمانت در عشق چیست. ضمانت قراردادی قانونی نیست، اما هنگامی به خود برچسب زن و شوهر می‌زنید، نوعی فهمیدن متقابل و نانوشته بین شما شکل می‌گیرد. احتمالا بندهای دقیق این تفاهم‌نامه هیچ زمان به‌صراحت گفتن نشوند، اما به‌گفتن بخشی از یک رابطه متعهدانه انتظار می‌رود که هر دو طرف یکدیگر را دوست داشته باشند، به یکدیگر وفادار باشند و در اوقات سخت همدیگر را رها نکنند.

مزایای ضمانت در رابطه

متعهد ماندن به یک رابطه مزایای بسیاری دارد و به رشد، ارامش قدم و خوشبختی هر دو طرف پشتیبانی می‌کند. در کل ضمانت در عشق و رابطه ۵ مزیت مهم و مهم دارد که در ادامه بازدید‌شان کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ظرفیت تبلیغات 300درصد افزایش یافت
آخرین مطالب

۱. صمیمیت عاطفی

ضمانت در رابطه علتایجاد صمیمیت عاطفی بین دو طرف می‌بشود. هنگامی به یک نفر متعهد می‌مانید و در کنار او هستید، فضای امنی تشکیل می‌بشود که در آن هر دو طرف می‌توانند به یکدیگر مطمعن کنند و عمیق‌ترین افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند. این ربط عاطفی پیوند بین دو طرف را تحکیم می‌کند و علتاحساس امنیت و تفاهم زیاد تر می‌بشود.

۲. رشد و حمایتمتقابل

ضمانت پایه محکمی برای رشد و حمایتمتقابل می‌بشود. هنگامی هر دو طرف به رابطه متعهد می باشند، فعالانه برای تسلط‌کردن بر چالش‌ها و رسیدن به اهداف شخصی و مشترک خود تلاش می‌کنند. این سیستم حمایتی به رشد فردی و مهم‌تر از آن رشد رابطه پشتیبانی می‌کند.

۳. مطمعن و امنیت

ضمانت علتایجاد مطمعن و امنیت در رابطه می‌بشود. هنگامی هر دو طرف فداکاری و وفاداری خود را نشان خواهند داد، بدیهی است که مطمعن تشکیل می‌بشود. این مطمعن مبنایی برای ربط صریح و روراست، انتقادپذیری و توانایی تکیه‌کردن به یکدیگر در اوقات دشوار است. حس مطمعن و امنیت در رابطه علترشد شخصی و عاطفی دو طرف می‌بشود.

۴. شکل‌گیری ازمایش ها و خاطرات مشترک

ضمانت به رابطه علتشکل‌گیری ازمایش ها و خاطرات مشترک می‌بشود. با متعهدماندن به یک نفر، زمان و تلاش خود را صرف ساختن یک زندگی مشترک می‌کنید. این زندگی امکان پذیر شامل خلق آیین‌های تازه، کشف جاهای تازه یا جستوجو‌کردن علایق مشترک باشد. این ازمایش ها مشترک پیوندی خاص بین دو طرف تشکیل می‌کنند و به خوشبختی و رضایت کلی آنها از رابطه پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب
رابطه موقعیتی چیست؟ نشانه‌ها و پیامدهای رابطه بدون ضمانت

۵. حس خوشبختی و رضایت همیشگی

هنگامی هر دو طرف متعهدند، رابطه را در برتری قرار خواهند داد و به‌جای این که در روبه رو مشکلات به‌سادگی تسلیم شوند، برای حل آنها تلاش می‌کنند. این فداکاری و اندوخته‌گذاری در رابطه گمان تشکیل یک شراکت پایدار و رضایت‌قسمت در زندگی را افزایش می‌دهد و علتنشاط، خوشبختی و حس رضایت از زندگی هر دو نفر می‌بشود.

فراموش نکنید که ضمانت در رابطه همیشه باید انتخابی باشد که با میل و رضایت متقابل هر دو طرف صورت گرفته است. باید با یکدیگر صریح و صادقانه سخن بگویید کنید تا یقین شوید که هر دو نفر شما در خصوص ضمانت در رابطه توافق دارید.

راه‌هایی برای متعهدماندن به رابطه

اگر از روابط باز نفرت دارید و به جستوجو عشق واقعی و رابطه‌ای پایدار و همیشگی هستید، باید بدانید که چطور در یک رابطه متعهدانه بمانید. بین ضمانت کلامی صرف به فردی و ضمانت واقعی در رابطه تفاوت بسیاری وجود دارد. روابط پویا می باشند و ضمانت واقعی تلاش تعداد بسیاری می‌طلبد. برای متعهدماندن به رابطه عاشقانه می‌توانید این ۱۳ راهکار را امتحان کنید.

۱. رابطه باید برتری شما باشد

اولین قدم برای متعهدماندن به رابطه در برتری قراردادن آن است. شریک زندگی و رابطه شما باید برتری زندگی شما باشد. حتی اگر سرتان شلوغ است، برای همدیگر زمان بگذارید. برای بهترشدن حالت رابطه خود قرار ملاقات شبانه، برنامه‌های آخر هفته یا حتی یک پیاده‌روی ساده ترتیب دهید. به یاد داشته باشید که رابطه شما برای شکوفاشدن به دقت و تلاش نیاز دارد.

۲. صریح و صادقانه سخن بگویید کنید

ربط بخشی جدایی‌ناپذیر از هر رابطه است. شما باید درمورد افکار، احساسات و نیازهایتان آشکارا با شریک زندگی خود سخن بگویید کنید. به سخنان او هم گوش بدهید و تلاش کنید نظرات او را فهمیدن کنید. از سرزنش‌کردن یا دعوا‌کردن به یکدیگر زمان اختلافات خودداری کنید و در عوض بر یافتن راه‌حل‌ها و مصالحه تمرکز کنید.

ادامه مطلب
رابطه عاطفی با فرد adhd؛ آنچه باید بدانید

۳. توانایی گوش‌دادن فعال را تمرین کنید

گوش‌دادن فعال مهارتی الزامی در هر رابطه‌ای است. این توانایی شامل دقت کامل به همسرتان، فهمیدن مطلب‌های او و جواب مناسب به آنها می‌بشود. زمان او مباحثه، از قطع‌کردن سخن بگویید‌های او یا حالت تدافعی گرفتن خودداری کنید. در عوض از او سؤالاتی سوال کنید تا کاملا فهمید منظور او شوید و نشان بدهید که به سخنان او کاملا گوش می‌دهید.

۴. به یکدیگر فضای کافی بدهید

برای پایدارماندن ضمانت زناشویی زمان گذراندن با یکدیگر اهمیت دارد، اما باید به یکدیگر فضایی برای تنهاماندن هم بدهید. به مرزها و هویت جدا گانه یکدیگر احترام بگذارید. سرگرمی‌ها و علایق خود را جستوجو کنید و شریک زندگی‌تان را هم به انجام این کار تشویق کنید. این‌طوری می‌توانید قدر ویژگی‌های بی همتا یکدیگر را بدانید و رابطه را شوق‌انگیز و پرشور نگه دارید.

۵. به‌قدر کافی با هم زمان‌ بگذرانید

تعلق‌دادن زمان کافی به یکدیگر در رابطه الزامی است. تلاش کنید وقتی را با هم صرف انجام فعالیت‌هایی کنید که هر دو از آنها لذت می‌برید. این فعالیت‌ها امکان پذیر تماشای یک فیلم، پختن غذایی خوشمزه یا حتی سفر آخر هفته باشند. از این زمان برای تشکیل پیوند و تحکیم ربط خود منفعت ببرید.

۶. او را غافل‌گیر کنید

مردی که همسرش را غافلگیر کرده است

غافل‌گیرکردن راهی عالی برای زنده نگه‌داشتن جرقه‌ اولیه رابطه است. با حرکتی متفکرانه همانند ملاقاتی سرزده یا هدیه‌ای کوچک شریک زندگی خود را غافل‌گیر کنید. ملزوم نیست برای این کار ول‌خرجی کنید، فقط باید این کار را از ته دل انجام دهید.

۷. حس سپاس و قدرشناسی خود را نشان دهید

از کنار شریک زندگی خود ساده نگذرید. به او نشان دهید که قدرشناس او هستید و قدر او را می‌دانید. حس سپاس خود را با کلمات، کارها یا حرکات ساده و کوچک ابراز کنید. این‌طوری او حس ارزشمندی و دوست داشته شدن خواهد کرد.

ادامه مطلب
تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معارفه شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا_رنگو

۸. تعارضات را با احترام حل کنید

ابراز تعارض در هر رابطه‌ای اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال حل تعارضات با احترام و فهمیدن متقابل اهمیت دارد. از سرزنش‌کردن یکدیگر یا دعوا‌کردن به یکدیگر بپرهیزید. در عوض به یافتن راه‌حلی فکر کنید که برای هر دوی شما سودمند باشد.

۹. حمایتکننده یکدیگر باشید

در خوشی و ناخوشی از یکدیگر حمایتکنید. وقتی که شریک زندگی‌تان به شما نیاز دارد، کنارش باشید. پیروزی‌های او را جشن بگیرید و زمان ناکامی‌ها، او را آرام کنید. این‌گونه پیوند بین شما تحکیم می‌بشود و مطمعن شکل می‌گیرد.

۱۰. عاشقانه‌ها را زنده نگه‌ دارید

اجازه ندهید که احساسات عاشقانه در رابطه شما کم‌رنگ یا محو شوند. با انجام‌دادن کارهایی که به شریک زندگی‌تان حس خاص‌بودن خواهند داد، عشق و اشتیاق را زنده نگه دارید. برای این کار می‌توانید از راه حلهایی ساده همانند نوشتن نامه‌ای عاشقانه یا برنامه‌ریزی برای یک برنامه غافل‌گیرکننده در آخر هفته پشتیبانی بگیرید. با این کار شعله عشق بین شما روشن می‌ماند و رابطه شما به شکوفایی خود ادامه خواهد داد.

۱۱. تلاش نکنید او را تحول بدهید

یکی از پیشنهاد‌های مهم کارشناسان برای باقی‌ماندن ضمانت در رابطه همین است. با گذشت زمان احتمالا از کنار شریک زندگی‌تان و نیازها و خواسته‌های او به‌سادگی عبور کنید و بخواهید او را مطابق میل خود تحول دهید. بعضی اوقات اوقات این اتفاق ناخواسته رخ می‌دهد، اما امکان پذیر پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. هیچ فردی دوست ندارد تحول کند، به این علت شریک زندگی خود را همان گونه که هست بپذیرید.

اگر حس می‌کنید که برخی از عادات او بدند و شما را آزار خواهند داد، با همدلی درمورد آنها سخن بگویید کنید. برای ترک عادات نادرست او صبور باشید و تنها برای این که با سلیقه یا هوس زودگذر شما هماهنگ بشود، بر نظر خود برای تحول او پافشاری نکنید.

ادامه مطلب
چطور با همسرمان درمورد سکس سخن بگویید کنیم؟

۱۲. بهترین دوست او باشید

اگر نمی‌دانید چطور متعهد بمانید، بهترین دوست او شدن را امتحان کنید. مطابق تحقیقات، افرادی که با شریک زندگی خود دوستی صمیمانه‌ای دارند، در قیاس با افرادی که این چنین پیوندی با هم ندارند، زیاد تر حس خوشبختی می‌کنند. به این علت تلاش کنید به بهترین دوست شریک زندگی خود تبدیل شوید.

دوست صمیمی او بودن نه‌تنها ضمانت در رابطه را تحکیم می‌کند، بلکه به زنده نگه‌داشتن جرقه‌ای که رابطه را برای اولین بار شکل داده هم پشتیبانی می‌کند.

۱۳. در برنامه‌ریزی برای آینده نظر او را هم در نظر بگیرید

زمان برنامه‌ریزی شغلی یا فکرکردن به اندوخته‌گذاری، بعد‌انداز برای بازنشستگی و خریدهای بزرگ با شریک زندگی‌تان مشورت کنید. به نظرات او واقعا گوش بدهید و پیش از تصمیم‌گیری، به دیدگاه‌ها یا پیشنهاد‌های او دقت کنید.

شریک زندگی خود را تشویق کنید تا او هم اهداف خود در زندگی را با شما در بین بگذارد. درمورد کاری که دوست دارد در آینده انجام بدهد، سوال کنید و زمان برنامه‌ریزی برای آینده آن را در نظر بگیرید. برای مثال از او سوال کنید که برای بازنشستگی چه برنامه‌ای دارد. امکان پذیر بخواهد در کشوری دیگر بازنشسته بشود یا سپس از بازنشستگی به دور دنیا سفر کند.

شما بگویید

نداشتن ضمانت در رابطه یکی از مشکلات مهم در روابط عاشقانه و زناشویی است. برای این که به شریک زندگی خود متعهد بمانید یا مقدار ضمانت خود را به او نشان دهید، می‌توانید از ۱۳ روشی که توضیح دادیم پشتیبانی بگیرید. به‌نظر شما معنی ضمانت در رابطه چیست؟ چه راه‌های فرد دیگر برای نشان‌دادن این ضمانت سراغ دارید؟

اگر می‌خواهید علت تعداد بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه فهمید شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط