اسپیس ایکس لباس جدیدی مخصوص راهپیمایی فضایی معارفه کرد_رنگو

اسپیس ایکس لباس جدیدی مخصوص راهپیمایی فضایی معرفی کرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اسپیس ایکس از نوعی لباس تازه فضانوردان رونمایی کرده است که می‌تواند در زمان راهپیمایی فضایی مورد منفعت گیری آنان قرار بگیرد. به حرف های این شرکت این لباس فضانوردی تازه قرار است توسط فضانوردان در زمان حرکت در خارج از فضاپیماها و در ماموریت Polaris Dawn مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس تصمیم دارد در تابستان امسال پرتاب فضانورد خصوصی فرد دیگر را انجام دهد. اکنون این شرکت از یک لباس تازه مخصوص فضانوردان رونمایی کرده است که به آنها در کاوش زیاد تر در فضا پشتیبانی خواهد کرد. مطابق گزارش‌های انتشار شده یکی دیگر از ماموریت‌های آینده اسپیس ایکس ماموریت Polaris Dawn نام دارد این ماموریت شامل برخی فعالیت‌ها در خارج از فضاپیما است که در آن فضانوردان خصوصی با منفعت گیری از لباس فضایی مخصوص قداماتی را در خارج از فضاپیما انجام خواهند داد. در زمان انجام این ماموریت نیز فضانوردان باید لباس فضایی مخصوص به تن داشته و بدین ترتیب در برابر محیط خشن در فضا محافظت شوند.

ادامه مطلب
لذت بازی فری فایر در واریز سریع جم فری فایر (زیر 5 دقیقه) تنها با اوریکس گیم

اسپیس ایکس در سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود اطلاعات اولیه‌ای در رابطه این لباس فضانوردان انتشار کرده است. لباس تازه اسپیس ایکس به نام EVA شباهت زیاد بسیاری به لباس IVA یا همان لباس فضانوردان درون فضاپیما دارد که طبق معمولً در داخل فضاپیما و در زمان پرتاب یا فرود توسط فضانوردان منفعت گیری می‌بشود. این لباس‌های تازه از مواد پیشرفته ساخته شده‌اند و در آن بهبودهای مختلفی در قسمت‌های لباس صورت گرفته است. مطابق حرف های اسپیس ایکس در این لباس طراحی منحصر به فردی برای افزایش تحرک فضانوردان و محافظت از آنها در فضا و در برابر محیط خشن خارج از فضاپیما انجام شده است.

کریس دریک مدیر تیم طراحی لباس فضایی این شرکت در رابطه اعتدال حرارتی این لباس با دمای بدنه فضانوردان می‌گوید: پیش از ساخت این لباس عمل های مهمی در عرصه انتخاب متریال و ساختن لباس انجام شد. یکی از آنها اضافه شدن لایه جدیدی به منظور مدیریت دما بوده است. این چنین شرایط دمای بدن فضانوردان در محیط بیرون مورد بازدید قرار گرفت تا یقین شویم که دمای لباس مطابق با دمای فضا بدن فضانوردان خواهد می بود.

ادامه مطلب
اندوخته‌گذاری بلند زمان و پربازده با خرید NFT_رنگو
آخرین مطالب

این چنین فناوری‌های دیگر تولیدی قسمت‌های گوناگون اسپیس ایکس در این لباس نیز مورد منفعت گیری قرار گرفته است. به حرف های دریک منبع های گوناگون بسیاری در اسپیس ایکس وجود دارد که همه انها برای گسترش این لباس در اختیار گرفته شد. این چنین برخی مواد حرارتی برای ساخت چکمه این لباس مورد منفعت گیری قرار پیش از این در ساخت بدنه فالکون و دراگون نیز منفعت گیری شده می بود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط