«جک دورسی» از دلایلش برای کناره‌گیری از بلواسکای می‌گوید_رنگو

«جک دورسی» از دلایلش برای کناره‌گیری از بلواسکای می‌گوید


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

«جک دورسی»، هم‌بنیان‌گذار توییتر، هفته قبل از هیئت‌مدیره بلواسکای جدا شد. اکنون او به جزئیات جدیدی در رابطه دلیلش برای ترک هیئت‌مدیره این شرکت و حذف حساب کاربری خود در سرویسی که به راه‌اندازی آن پشتیبانی کرده می بود، اشاره کرده است.

دورسی در مصاحبه جدیدی ادعا کرد که بلواسکای «به‌معنی واقعی کلمه در حال تکرار همه اشتباهاتی است که در توییتر مرتکب شده می بود.» شکایات دورسی از بلواسکای در گفتگو طویل و پیچیده خود به دو نوشته مهم خلاصه می‌بشود:

اول این که او هیچ زمان نمی‌خواست Bluesky به یک شرکت جدا گانه با هیئت مدیره تبدیل بشود. در عوض، برنامه او این می بود که توییتر به‌گفتن اولین مشتری بلواسکای، از پروتکل منبع باز آن منفعت گیری کند. سپس او از این حقیقت شکایت کرده است که بلواسکای دارای نوعی سیستم تعدیل محتواست و کاربران را به علت مواردی همانند منفعت گیری از توهین‌های نژادی در نام کاربری خود مسدود می‌کند.

ادامه مطلب
رابطه عاطفی با فرد adhd؛ آنچه باید بدانید

دورسی این چنین قبول کرد که از Nostr، یکی دیگر از سرویس‌های غیرمتمرکز همانند به توییتر حمایتمالی می‌کند. او در این رابطه او گفت:

«می‌دانم که تا این مدت زیاد سریع است و منفعت گیری از Nostr شگفت‌و‌غریب به نظر می‌رسد، اما اگر واقعاً به مقاومت در برابر سانسور و آزادی گفتن باور دارید، باید از فناوری‌هایی منفعت گیری کنید که این امکان را به‌طور واقعی فراهم می‌کنند و از حقوق خود دفاع کنید.»

جواب بلواسکای به نظرات دورسی

«پل فریز»، مهندس پروتکل بلواسکای در جواب به نظرات دورسی، با انتشار کردن یک پست طویل نوشت که توییتر قرار می بود «اولین مشتری» پروتکل آن باشد، اما «ایلان ماسک بعد از تصاحب شرکت، ایده ایده را از بین برد.» او در پست خود نوشت:

«کل این شرکت [توییتر] با خرید طویل زمان منجمد شده می بود و وقتی که ایلان مدیریت آن را به دست گرفت، توافق به شدت آخر یافت. هیچ زمان قرار نبوده است این اتفاق بیفتد.»

در حالی که دورسی در مصاحبه خود مواظب می بود تا مستقیماً از ماسک انتقاد نکند، نظراتش نسبت به وقتی که حرف های می بود ماسک فردی است که با تصاحب توییتر «نور آگاهی» را گسترش می‌دهد، تفاوت دارد. دورسی اشاره کرد که در حالی که او در قبل با خواست‌های دولتی برای حذف حساب‌ها مبارزه می‌کرد، ماسک «مسیر فرد دیگر» را پیش گرفته و عموماً از آن پیروی می‌کند. دورسی می‌گوید: «ایلان به شیوه خود مبارزه می‌کند و من قدردان آن هستم، اما او مطمئناً امکان پذیر به خطر بیفتد.»

ادامه مطلب
سرگذشت همه‌ی فیلم‌های DCEU + جدول و خط وقتی

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط