دانشمندان به دنبال تاسیس یک تلسکوپ غول پیکر در ماه

تکنا


دانشمندان طرحی را در مورد یک تلسکوپ غول پیکر ارائه کرده‌اند که می‌تواند روی سطح ماه نصب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مطالعه جدید خود سطح ماه را برای ساخت رصدخانه مناسب می‌دانند. پیش از این ناسا برای ساخت رصدخانه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و برای ساخت تلسکوپ رادیویی کمک مالی جمع آوری کرده است. پژوهشگران می‌گویند در طرح جدید آنها مفهوم جدیدی با نام هایپر تلسکوپ وجود دارد.

اگرچه تلسکوپ‌های رادیویی در قسمت دور ماه می‌توانند یک پیشنهاد محبوب محسوب شوند اما پژوهشگران تلسکوپ های دیگر را برای کشف حیات در قطب قمری برای مطالعه جو سیاره های فراخورشیدی و بررسی آنها زمان عبور از ستاره میزبان را جذاب تر می دانند. ایده ساختن رصدخانه نوع آرایه ای روی سطح ماه یک هدف عالی بوده و البته ساخت آن فراتر از توانایی های انسان است.

ادامه مطلب
محققان نوعی چوب شفاف برای ساخت نمایشگرها در آینده گسترش دادند

اکنون دانشمندان ایده ساده تری را پیشنهاد داده اند. به گفته آنان استفاده از یک هایپر تلسکوپ می تواند با کمک مجموعه ای از آینه ها به عنوان آینه اصلی در امتداد سطح دهانه برخوردی ماه قرار بگیرد. همچنین می توان آشکارسازهای مربوط به تلسکوپ را به صورت معلق بوسیله یک کابل قرار داد.

این آینه ها به ابعاد بزرگ نیاز نداشته و به همین دلیل ساخت آنها نیز دشوار نخواهد بود. با قرارگیری اینه در یک سمت و ابزارها در سمت دیگر فاصله کانونی بزرگ ایجاد خواهد شد اما محدوده رصدی نیزدشوار میشود. هنوز تمامی ایده ها در مرحله اولیه قرار دارند و قرار است بر تمامی چالش ها غلبه کرد تا بتوان در نهایت ساخت ایده را به مرحله عمل رساند.

ادامه مطلب
برنامه چین برای افزایش ماژول‌های ایستگاه فضایی چینی و تبدیل شدن به قطب اصلی در فضا



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها