گوگل روی هوش مصنوعی جدیدی برای گفتن داستان زندگی کاربران کار می‌کند

گوگل روی هوش مصنوعی جدیدی برای بیان داستان زندگی کاربران کار می‌کند


تیمی از دانشمندان گوگل درحال بازدید ایده خلاقانه فرد دیگر برای هوش مصنوعی می باشند که با وجود آن می‌توان با منفعت گیری از داده‌های موبایل کاربران همانند عکس‌ها و جستجو‌ها، داستان زندگی هر فرد را روایت کرد. گوگل حتی روی ایده چت‌باتی با اطلاعات زندگی شما کار می‌کند که می‌تواند به سؤالات گوناگون درمورد شما جواب دهد.

پروژه گوگل با احترام به یک زندگی‌نامه‌نویس و منتقد ادبی با نام «ریچارد دیوید المان»، پروژه المان (Project Ellmann) نامیده شده است. ایده مهم پروژه این است که از LLMهایی همانند Gemini برای جمع‌آوری نتایج جستجو، پیداکردن الگو در عکس‌های کاربر و تشکیل چت‌بات برای جواب‌دادن به «سؤالات غیرممکن قبلی» منفعت گیری بشود. به گفتن ساده‌تر، مقصد المان این است که «داستان زندگی شما» باشد.

تا این مدت اشکار نیست که آیا غول موتور جستجو تصمیم دارد این برنامه را در گوگل فوتوز یا هر محصول فرد دیگر پیاده‌سازی کند یا ناظر برنامه جدیدی برای آن خواهیم می بود. یقیناً بر پایه اسناد مشاهده‌شده توسط CNBC، انگارً یکی از مدیران محصول گوگل به‌تازگی در جریان یک جلسه داخلی، Project Ellmann را به تیم گوگل فوتوز اراعه کرده است. تیم گوگل چند ماه قبل را درحال بازدید این نوشته بوده که مدل‌های زبانی بزرگ فناوری ایده‌آلی برای اراعه این رویکرد و ساخت داستان زندگی انسان‌ها است یا خیر.

ادامه مطلب
گوشی تاشو آنر مجیک VS2 معرفی شد + مشخصات و قیمت

محققان این چنین به‌صورت داخلی از چت‌باتی به نام Ellmann Chat رونمایی و آن را به‌گفتن مدلی همانند به ChatGPT توصیف کرده‌اند که «همه اطلاعات مربوط به زندگی شما را از قبل می‌داند.» برای مثال، می‌توانید از این چت‌بات سوال کنید که چه شهرهایی همانند به شهر محل تولد شما وجود دارد.

Project Ellmann تنها یکی از پروژه‌هایی محسوب می‌بشود که گوگل در آن به‌جستوجو تشکیل یا بهبود فناوری هوش مصنوعی است. روز چهارشنبه، این شرکت از گسترش یافتهترین مدل هوش مصنوعی خود با نام Gemini رونمایی کرد که در برخی موارد بهتر از مدل GPT-4 شرکت OpenAI کار می‌کند. این شرکت هم‌اکنون تصمیم دارد مجوز منفعت گیری از Gemini را به طیف گسترده‌ای از مشتریان خود اراعه کند تا آن‌ها بتوانند در برنامه‌های خود از آن منفعت گیری کنند. یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته Gemini چندوجهی‌بودن آن است، به این معنی که می‌تواند اطلاعاتی فراتر از متن، همانند عکس، ویدیو و صدا را پردازش و فهمیدن کند.

ادامه مطلب
روزیاتو: AARGM-ER؛ تازه ترین موشک ضد رادار آمریکا با شدت ۴,۸۰۰ کیلومتر بر ساعت



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها