ساخت نوعی ایمپلنت پوستی که می‌تواند دیابت را در موش ها معکوس کند

تکنا


اولین ایمپلنت پوستی با قابلیت ترشح انسولین توانست دیابت را در موش ها معکوس کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه ماساچوست نوعی ابزار کاشتی تازه با نام SHEATH گسترش دادند که می تواند در بیماران دیابتی نوع ۱ بدون نیاز به تزریق منظم انسولین، سطح قند خون را نگه داری کند. این نوآوری به علت در دسترس تر قرار دادن درمان دیابت مورد دقت و ستایش قرار گرفت.

پژوهشگران دانشگاه آلبرتا و کرنل در مرحله های بعدی این پژوهش نوعی ایمپلنت پوستی ترشح کننده انسولین ساخته اند که می تواند دیابت را معکوس کند. این دستگاه در آزمایش های انجام شده روی موش ها موفق عمل کرد و نشان داد در میانه منفعت گیری به داروهای ضد رد نیز نیاز نخواهد می بود.

در این روش از یک نخ پلیمری جداشدنی منفعت گیری شد که حاوی سلول های جزیره لانگر هانس بوده و یک پوشش زیاد نازک هیدروژل نیز آن را پوشانده است. این نخ می تواند بدون تشکیل هیچ گونه واکنشی در شکم بیمار قرار بگیرد.

ادامه مطلب
تولید لپ‌تاپ‌های کروم بوک در هند نتیجه همکاری جدید گوگل با HP
آخرین مطالب

مطابق آزمایش های انجام گرفته موش های تحت این عمل پیوند بدون نیاز به داروهای ضد رد توانستند به بقای سلولی و عدم برگشت دیابت برسند. داروهای ضد رد طبق معمول برای سرکوب سیستم ایمنی منفعت گیری میشوند. منفعت گیری از آنها نیز با مقصد رد نشدن پیوند ایمپلنت پوستی ترشح کننده انسولین انجام میشد.‌ یقیناً در رویکرد تازه دیگر به این داروها نیتز نخواهد می بود. سیستم تازه پیوند قادر است در آینده در پیوندهایی که سلول های تشکیل کننده هورمون در آن نقش دارند، از قبیل کم خونی و بیماری های کلیوی مزمن به کار گرفته بشود.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی تنها در ۱۰ ثانیه و با بررسی صدا احتمال ابتلا به دیابت را در فرد تشخیص می‌دهد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها