لایحه عفاف و حجاب تاکسی‌های اینترنتی را ملزم به گزارش‌دهی کرد

لایحه حجاب تاکسی‌های اینترنتی


در لایحه عفاف و حجاب، جرایمی برای بدپوششی سرنشینان خودروها در نظر گرفته شده که شامل تاکسی‌های اینترنتی هم می‌شود. از همین رو این پلتفرم‌ها موظف شدند تا امکان گزارش دهی را برای راننده‌ها فراهم کنند.

طبق ماده ۵۲ لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی»، وسایل نقلیه موتوری که راننده، راکب یا سرنشین آن مرتکب بی‌عفتی، کشف حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی شود، توسط مأموران فراجا ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. حکم این ماده در خصوص تاکسی‌های اینترنتی نیز جاری می‌شود.

پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی موظف هستند ظرف مدت دو ماه در سامانه‌های ارتباطی خود با مشتریان و رانندگان، امکان گزارش‌دهی راننده خودرو در خصوص مسافران ناقض این قانون را فراهم کنند. در همین راستا در صورتی که راننده گزارش نقض این قانون توسط مسافر را به سامانه ارسال کند، از پرداخت جریمه معاف می‌شود.

ادامه مطلب
پرورش گوشت گاو داخل دانه های برنج و تشکیل غذایی تازه- روزیاتو

تاکسی‌های اینترنتی همچنین موظف‌اند ارتباط آنلاین مأموران فراجا با سامانه گزارش‌دهی یاد شده را فراهم کنند. در صورت عدم انجام این تکالیف، پلتفرم‌های متخلف از تکلیف یاد شده به پرداخت جزای نقدی معادل سه ماه سود ناشی از درآمد پلتفرم محکوم می‌شوند.

گفتنی است نمایندگان مجلس صبح امروز با ۱۵۲ رأی موافق و ۳۴ رأی مخالف، با اجرای آزمایشی سه ساله لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی» موافقت کردند. این لایحه مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. هفتم مرداد سال جاری نیز، گزارش نهایی کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد و امروز برای اجرای آزمایشی در مجلس به رأی گذاشته شد. لازم به ذکر است لایحه عفاف و حجاب در صورت تأیید شورای نگهبان، به مدت سه سال اجرایی خواهد شد.

ادامه مطلب
Криптокошелек: Как Он Работает И Топ 17 Лучших За 2022 Год Getasic

متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها