مشکل ربط با قسمت خصوصی دیگر کشورها را حل کرد

مشکل ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها را حل کرد


رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس پافشاری دارد که فقدان ربط کافی با قسمت خصوصی دیگر کشورها در ایران به‌شدت حس می‌بشود و هر اتفاقی که علتتقویت ارتباطات منطقه‌ای بشود، می‌تواند به این نقصان پشتیبانی کند. به باور وی، نوشته‌هایی همانند راه اندازی اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه می‌تواند پشتیبانی‌ بزرگی به شرکت‌های استارتاپی ایران باشد.

«مجتبی توانگر» در او مباحثه با دیجیاتو به لزوم راه اندازی ربط با قسمت خصوصی کشورهای جهانی پافشاری کرد: «یکی از کاستی‌های قسمت خصوصی ما، مخصوصاً در قسمت شرکت‌های فن‌آور، فقدان ربط کافی و مؤثر با قسمت خصوصی دیگر کشورها، به‌اختصاصی کشورهای منطقه بوده و جای شرکت‌های ایرانی در تعداد بسیاری از مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای خالی است. لذا هرگونه تحکیم ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی برای شرکت‌های فن‌آور و استارتاپی ایران مورد قیمت خواهد می بود.»

ادامه مطلب
در نوشته فیلتر گوگل‌پلی می‌توان تجدیدنظر کرد اما مخالفت می‌بشود

چندی پیش نایب‌رئیس اتاق تهران در اتفاقات روز فناوری ایران در جیتکس ۲۰۲۳ به لزوم راه اندازی اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه پافشاری کرده می بود. توانگر نیز به لزوم راه اندازی اتحادیه‌ای توسط اتاق بازرگانی که بتواند مراودات تجاری با قسمت خصوصی کشورهای جهانی را فراهم کند، پافشاری کرد.

توانگر با اشاره به تحریم‌ها و موانعی که امکان پذیر بر سر راه راه اندازی این چنین اتحادیه‌هایی تشکیل بشود، به دیجیاتو او گفت: «تحریم‌ها آثار منفی خودش را دارد و قابل کتمان نیست، اما اصل شکل‌گیری اتحادیه‌ای از این دست، ارتباطی به تحریم ندارد. معضل عدم ربط شرکت‌های داخلی با شرکت‌های شبیه منطقه‌ای و جهانی یک معضل تاریخی بوده و قبل از تحریم‌ها نیز وجود داشته است. اتفاقاً در همین شرایط تحریم که یقیناً برقراری این نوع ارتباطات را سخت می‌کند، برخی شرکت‌های داخلی با شرکای خارجی کارهای مشترک‌ انجام داده‌اند که بازدید ازمایش ها این شرکت‌ها در برقراری ربط با شرکای خارجی می‌تواند راهگشا باشد.»

ادامه مطلب
۱۱ نظر برای اغاز بهتر سال نو_رنگو
آخرین مطالب

این نماینده مجلس باور دارد که اتاق بازرگانی به‌گفتن نماینده قسمت خصوصی می‌تواند هرگونه شکل‌گیری اتحادیه‌های تازه منطقه‌ای در حوزه‌های فن‌آور را به رسمیت بشناسد و از طریق اتاق‌های بازرگانی مشترک به دیگر کشورها و قسمت بین‌الملل خود به راه اندازی این چنین اتحادیه‌هایی پشتیبانی کند. به باور توانگر، دولت هم می‌تواند از طریق ابزارهای خارجی خود از وزارت خارجه و سفارت‌خانه‌ها تا رایزنان بازرگانی به برقراری اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
در راهپیمایی فضایی «یاسمین مقبلی»، یک کیسه ابزار گم شد! +‌ عکس

توانگر در جواب به این سوال که راه‌اندازی این چنین اتحادیه‌ای چه فوایدی برای اکوسیستم استارتاپی به‌همراه خواهد داشت؟ خبرداد راه‌اندازی این چنین موضوعی نه‌تنها می‌تواند فقدان بزرگ تعامل های با قسمت خصوصی جهانی را درست کند، بلکه می‌تواند جهت انتقال دانش بشود. او باور دارد که راه‌اندازی این اتحادیه به رشد و اعتلای فناوری در سرزمین و پیشرفت اقتصاد دیجیتال پشتیبانی شایانی خواهد کرد. او دراین‌باره او گفت: «کارکرد مهم این اتحادیه‌ها انتقال دانش و تجارب فنی بین شرکت‌های مستقر در کشورهای گوناگون است. اگر راه اندازی این اتحادیه‌ها عرصه‌ساز شکل‌گیری همکاری مشترک و جوینت ونچر بین شرکت‌های ایرانی و شرکای منطقه‌ای بشود، بهترین بستر برای دادوستد دانش فنی تشکیل خواهد شد.»



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها