گرم‌ترین دوران تاریخ سیاره به ۱۲ ماه قبل تعلق داشته است

تکنا


گزارش‌های محققان مشخص می کند میانگین دمای جهانی در یک سال تازه نزدیک به ۱.۳۲ درجه سانتیگراد زیاد تر از میانگین زمان پیش از گسترش صنعتی بوده و به گمان زیادً در سال آینده نیز این رقم زیاد تر خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی ۱۲ ماه تازه میانگین دمای جهانی به مقدار ۱.۳۲ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین دوران پیش از صنعتی شدن جهان افزایش داشته و به حرف های محققان این افزایش دما در نزدیک به ۱۲۵ هزار سال قبل بی‌سابقه بوده است.

این محققان میانگین دمای هوا را بر مبنای داده‌های مربوط به دمای سطحی از مرکز اروپایی پیش بینی بین زمان وضع هوا دریافت کرده طی آن به بازدید پرداخته‌اند. مطابق گزارش نیوساینتیست، نزدیک به ۱.۲۸ درجه سانتیگراد از این افزایش میانگین دما در تاثییر تغییرات اقلیمی تشکیل شده است. یقیناً نمی‌توان مقدار دقیق این گرمایش را به عوامل گوناگون نسبت داد. یقیناً زیاد تر تغییرات دمایی در تاثییر الگوی آب و هوای گرم اتفاقات ال نینو در اقیانوس آرام نیز تشکیل شد.

ادامه مطلب
سامسونگ از گلکسی رینگ در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد

زیاد تر این رویدادها در سراسر جهان به تغییرات اقلیمی نسبت داده می‌بشود. گسترش و اوج قوت اتفاقات ال نینو را تا چندین ماه آینده دور از انتظار می‌دانند. به گمان زیادً میانگین دمای هوا طی ۱۲ ماه آینده زیاد تر نیز خواهد شد. این چنین گمان می‌رود این میانگین نزدیک به ۱.۴ درجه سانتیگراد نیز نسبت به دوران پیش از صنعتی افزایش اشکار کند.



منبع

ادامه مطلب
پارس پک، پیشرو در اراعه خدمات دیجیتال در ایران_رنگو

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها