با اخراج مدیرعامل و استعفای رئیس هیئت مدیره، بحران در OpenAI اغاز شد

تکنا


رئیس هیئت مدیرهOpenAI بعد از اخراج سم آلتمن استعفا داده و اکنون بحران شدیدی در این شرکت اغاز شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخراج سم آلتمن به گفتن مدیرعامل در شرکت OpenAIگرک بروکمن، به گفتن رئیس هیئت مدیره شرکت و از بنیانگذاران این استارتاپ از سمت خود استعفا داده و از نقش خود کناره‌گیری کرد.

به نظر می‌رسد این استعفای ناگهانی علتشده است حالت آشفته در این شرکت افزایش اشکار کرده و در مرحله بحرانی قرار بگیرد. این در حالی است که تنها چند روز پیش اولین کنفرانس گسترش دهندگان این استارتاپ به رهبری آلتمن برگزار شده می بود.

بروکمن در شبکه اجتماعی ایکس پستی را انتشار کرد و در آن خبرداد در روز جمعه جلسه‌ای به رهبری ایلیا سوتسکور دانشمند ارشد این شرکت برگزار شد که در این اتفاقات اعضای هیئت مدیره OpenAI اخراج آلتمن را به وی خبر رسانی کردند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی Vasa مایکروسافت برای ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس معارفه شد_رنگو
آخرین مطالب

حال حاضر موراتی مدیر ارشد فناوری در این شرکت به طور موقت در سمت مدیرعامل قرار گرفته است. بروکمن در توضیحات خود خبرداد خبر اخراج آلتمن از طریق پلتفرم گوگل میت دریافت کرده است.

اپن ai پیش از این اظهار کرده می بود تصمیم دارد بروکمن را از ریاست هیئت مدیره کنار گذاشته اما وی را در شرکت نگه دارد. بروکمن همراه با آلتمن به گفتن بنیانگذاران OpenAI محسوب خواهد شد و این چنین دو از دوستان قدیمی یکدیگر نیز می باشند. این چنین بروکمن خبرداد هیئت مدیره از او خواست کرده تا در این شرکت به کار خود ادامه دهد اما وی به علت ناراحتی از اخراج آلتمن تصمیم به استعفا گرفته است.

ادامه مطلب
نسخه عمومی اندروید ۱۴ توسط گوگل معرفی شد

در این بین مایکروسافت به گفتن صاحب نیمی از شرکت OpenAI تا این مدت در این مورد اظهار نظری نکرده است. یقیناً باید این مورد را در نظر داشت که مایکروسافت در هیئت مدیره شرکت وجود نداشته است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها