مصرف گوشت قرمز به مقدار اندک نیز روی ابتلا به دیابت موثر است

تکنا


محققان اعتقاد دارند حتی مصرف دو وعده گوشت در هفته نیز می‌تواند با ابتلا به دیابت نوع ۲ در ربط باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه تازه خود رابطه نزدیکی بین مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و یا نشده و ابتلا به دیابت نوع ۲ اشکار کرده‌اند. پیش از این نیز زیان های منفعت گیری زیاد از گوشت قرمز اشکار شده می بود. مردم آمریکا، آرژانتین، صربستان و استرالیا به طور میانگین نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم گوشت در سال مصرف می‌کنند.

شیائو کو از پژوهشگران این مطالعه و نویسنده مهم مقاله از دانشکده سلامت عمومی هاروارد، در این باره می‌گوید: ما در این مطالعه توانستیم افزایش اندکی از لحاظ آماری در ریسک ابتلا به دیابت با مصرف حتی دو وعده گوشت قرمز در هفته اشکار کنیم. این ریسک می‌تواند با افزایش مصرف نیز زیاد تر بشود.

ادامه مطلب
اطلاعات مربوط به زمان عرضه رسمی حلقه هوشمند سامسونگ فاش شد

در این مطالعه اشکار شد در صورتی که مصرف گوشت قرمز با منبع های پروتئین گیاهی جانشین بشود به همان مقدار می‌توان از ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری کرد. کیرسون پتروزی، متخصص تغذیه در رابطه گوشت قرمز می‌گوید: گوشت قرمز در حالت خام رنگ قرمز داشته و بعد از فرآوری تحول شکل اشکار کرده و مزه آن نیز تحول می‌کند. منظور از فرآوری گوشت قرمز نیز دودی یا تخمیر آن است. یقیناً باید در نظر داشت که این مطالعه مربوط به گوشت‌های سفید همانند گوشت مرغ بوقلمون و ماهی نبوده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
رونمایی از نسل تازه نمایشگرهای اولد سامسونگ همراه با کارآمدی شارژدهی در تلفنها خواهد می بود



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها