لاکهید مارتین اولین ماهواره فضایی ۵G نوآورانه خود را در ۲۰۲۴ پرتاب می‌کند

لاکهید مارتین اولین ماهواره فضایی 5G نوآورانه خود را در 2024 پرتاب می‌کند


شرکت صنایع هوافضا و تجهیزات نظامی «لاکهید مارتین» خبرداد که درحال آماده‌شدن برای انجام آزمایش میدانی ماهواره‌های ۵G نوآورانه خود در سال ۲۰۲۴ است.

سیستم مداری لاکهید مارتین که ۵G.MIL نام دارد، با منفعت گیری از زیرساخت‌های فضایی خود ارتباطات بی‌سیم پرسرعت را در دسترس ارتش قرار می‌دهد. پروژه جاه‌طلبانه این شرکت از سال ۲۰۲۰ اغاز به کار کرده است و به‌کلمه «شبکه همه‌دامنه» یا یک شبکه ارتباطی یکپارچه بین دستگاه‌های فضایی، هواپیما، فضاپیماها و نیروهای زمینی اراعه خواهد کرد.

اولین ماهواره فضایی لاکهید مارتین

«دن رایس»، معاون برنامه ۵G.MIL لاکهید مارتین، اظهار کرده که این شرکت در اکتبر سال ۲۰۲۳ یک آزمایش سخت‌افزار در چرخه (HIL) پیروزی‌آمیز با شبکه ۵G خود انجام داده است. بر پایه این آزمایش، لاکهید مارتین تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ یک ماهواره را به مدار پایین زمین پرتاب کند.

ادامه مطلب
بهترین مدل گوشی های سامسونگ سری A |📱 فروردین ماه ۱۴۰۳_رنگو

به حرف های رایس، محموله‌ای که به فضا ارسال می‌بشود یک ایستگاه پایه ماهواره‌ای پیشرفته ۵G با قابلیت منفعت گیری مجدد است که برای شبکه‌های غیرزمینی طراحی شده و در نوع خود اولین است. با این فناوری می‌توان ارتباطات ماهواره‌ای مستقیم را در اوقات الزامی بدون نیاز به شبکه‌های زمینی انجام داد. درواقع این ایستگاه پایه ماهواره‌ای می‌تواند با دیگر ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی ربط برقرار کند تا فرایند ربط ماهواره‌ای به‌طور کلی کارآمدتر بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپل و سامسونگ جایگاه اول شاخص رضایت مشتریان آمریکا را تصاحب کردند

لاکهید مارتین این چنین توضیح می‌دهد که در طول آزمایش ماه اکتبر، ایستگاه پایه ماهواره‌ای آن با پیروزی فرایند اتصال و انتقال داده‌ها، ازجمله پخش ویدئو زنده را انجام داده است.

درهمین‌حال، در سال ۲۰۲۴ برنامه‌های ماهواره‌ای فرد دیگر نیز انجام خواهد شد. ناسا و ژاپن اخیراً از برنامه مشترکی رونمایی کرده‌اند که طی آن اولین ماهواره چوبی جهان در ۲۰۲۴ پرتاب خواهد شد. این چنین سرویس‌های ماهواره‌ای با استقبال خوبی روبه رو شده‌اند و اپل اخیراً سرویس رایگان ربط ماهواره‌ای خود را تا یک سال دیگر برای سری آیفون ۱۴ تمدید کرده است. شرکت هواپیمایی Qatar Airways نیز اظهار کرده که برای اراعه اینترنت پرسرعت به مسافران خود در میانه پرواز، از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس منفعت گیری خواهد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها