مایکروسافت اولین تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی خود را گسترش می‌دهد

تکنا


مایکروسافت تصمیم دارد اولین تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اغاز سال آینده به مراکز داده تحویل داده و بدین ترتیب سرویس‌هایی همانند کپیلات را بهبود ببخشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت در کنفرانس سالانه گسترش دهندگان خود خبرداد گسترش تراشه محاسبات ابری سفارشی خود را برای سرویس‌های ابری Azure با نام Azure Maia 100 به آخر رسانده است. به حرف های مایکروسافت از این تراشه که برای بهینه‌سازی هوش مصنوعی طراحی شده است محاسبات ابری دقیق‌تر شده و افت مصرف انرژی نیز به همراه خواهد داشت.

Maia 100 از سری شتاب دهنده‌های مایا برای هوش مصنوعی محسوب می‌بشود که در آن ۱۰۵ میلیارد ترانزیستور به کار رفته است. این چنین یکی از بزرگترین تراشه‌ها محسوب می‌بشود که با فرایند ۵ نانومتری تشکیل شده است. تراشه دیگر Cobalt 100 است که دارای ۱۲۸ هسته محاسباتی بوده و یک پردازنده ۶۴ بیتی خواهد می بود. این چنین این تراشه نسبت به تراشه های آرم که هم اکنون در Azure منفعت گیری می‌بشود تا ۴۰ درصد مصرف انرژی را افت خواهد داد. مطابق اظهار مایکروسافت این دو تراشه میتوانند از یک شبکه با شدت ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه حمایتکرده و داده‌ها را با توان انتقال ۱۲/۵ گیگابایت در ثانیه منتقل کنند.

ادامه مطلب
سال آینده نخستین شبکه خبری با مجری‌های هوش مصنوعی کار خود را اغاز می‌کند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها