تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ با قابلیت اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مولد معارفه شد

تراشه دایمنسیتی 8300 با قابلیت اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مولد معرفی شد


مدیاتک امروز رسماً از تراشه قوی جدیدی به‌نام دایمنسیتی ۸۳۰۰ پرده برداشت که می‌تواند منفعت گیری از مدل‌های هوش مصنوعی همانند ChatGPT را در تعداد بسیاری از تلفنهای بین‌رده ممکن کند. این تراشه که شدت وای‌فای و GPU زیاد سریعی دارد، تا چند زمان دیگر در سری ردمی K70 اراعه خواهد شد.

مشخصات تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک

تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ از پردازنده‌ای با طراحی سه‌خوشه منفعت گیری می‌کند. این CPU یک هسته Cortex-A715 با فرکانس ۳.۳۵ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A715 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز دارد. مدیاتک مدعی است که تراشه تازه آن‌ها نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد سریع تر و ۳۰ درصد از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر شده است.

تراشه Dimensity 8300 از پردازشگر گرافیکی Mali-G615 MC6 منفعت می‌برد که فرکانس ۱.۴ گیگاهرتزی دارد و نسبت به نسل قبل خود ۶۰ درصد نیرومندتر و ۵۵ درصد بهینه‌تر شده است. این تراشه این چنین از حافظه‌های LPDDR5X با شدت ۸۵۳۳ مگابیت بر ثانیه و UFS 4.0 حمایتمی‌کند.

ادامه مطلب
بزرگ‌ترین هواپیمای جهان با طول ۱۰۸ متر معارفه شد + ویدیو_رنگو

مدیاتک از ترند هوش مصنوعی عقب نمانده و از پردازنده‌ای موسوم به ۷۸۰ APU رونمایی کرده که نسبت به نسل قبلی در پردازش هوش مصنوعی ۳.۳ برابر سریع تر شده است. این پردازنده می‌تواند مدل‌های زبانی بزرگ با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر را روی خود دستگاه اجرا کند.

دایمنسیتی ۸۳۰۰ این چنین از یک ISP تازه ۱۴ بیتی HDR به‌نام Imagiq 980 برخوردار است که می‌تواند فیلم‌برداری ۴K 60fps HDR داشته باشد. این تراشه این چنین با منفعت گیری از یک NPU در عرصه افت نویز، افکت بوکه و دیگر قابلیت‌های عکاسی بهتر عمل می‌کند.

ادامه مطلب
Скачать Мостбет в Андроид Бесплатно Официальное Приложение Ap

پردازنده سیگنال تصویری دایمنسیتی ۸۳۰۰ از دوربین‌های حداکثر ۳۲۰ مگاپیکسلی یا سه سنسور ۳۲ مگاپیکسلی به‌صورت همزمان حمایتمی‌کند. این تراشه از وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۴ منفعت می‌برد و می‌تواند با نمایشگرهای حداکثر ۱۸۰ هرتزی +FHD یا ۱۲۰ هرتزی +QHD کار کند. این تراشه با نمایشگرهای دوگانه هم سازگار است اما جزئیات بیشتری در این باره انتشار نشده است. گمان داده می‌بشود که این ویژگی مربوط به تلفنهای تاشو باشد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها