عکس باتری آیفون ۱۶ پرو آشکار شد؛ بزرگ‌تر از نسل قبل با هیت‌‌سینک گرافنی

باتری آیفون 16 پرو


تصویری که انگارً باتری تازه آیفون ۱۶ پرو را مشخص می کند امروز توسط یک منبع آگاه انتشار شد. این عکس بدنه فلزی تازه و ظرفیت زیاد تر این باتری را مشخص می کند. عکس منتشرشده درواقع اولین عکس از اجزای سری بعدی آیفون است. اپل برای افت حرارت در این سری، به نظر می‌آید در هیت‌سینک دستگاه به‌جای مس از گرافن منفعت گیری می‌کند.

بر پایه پست یک منبع آگاه در ایکس، این باتری برای نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو با ظرفیت ۳۳۵۵ میلی‌آمپرساعت طراحی شده است. آیفون ۱۵ پرو باتری ۳۲۷۴ میلی‌آمپرساعتی دارد، به عبارتی باتری نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو تنها ۲.۵ درصد بزرگتر است. اما کانکتور باتری تازه بازطراحی شده است.

باتری آیفون ۱۶ پرو با مقداری تغییرات

با اهمیت ترین تحول در این باتری، جایگزینی پوشش فویل سیاه‌رنگ با یک پوسته فلزی مات است؛ اکنون همه باتری آیفون‌ها از پوشش فویل سیاه‌رنگ است. این تحول علتبهبود بازده حرارتی باتری می‌بشود و تأثیر بسیاری هم بر وزن قطعه نمی‌گذارد. اپل‌واچ قبلاً دارای باتری‌هایی با پوشش فویل مشکی می بود، اما از اپل واچ سری ۷ مدل ۴۰ میلیمتری، اپل اغاز به منفعت گیری از پوسته‌های فلزی برای بهبود مدیریت دما کرد.

ادامه مطلب
چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
باتری تازه اپل واچ در قیاس با مدل قدیمی

به نظر می‌رسد عکس اولیه منتشرشده از این باتری، اطلاعاتی را که هفته قبل انتشار شده می بود قبول می‌کند. بر پایه گزارش‌ها، اپل تصمیم دارد یک سیستم حرارتی تازه را برای افت گرمای بیشتر از حد در آیفون ۱۶ معارفه کند.

علاوه‌بر باتری‌هایی با قاب‌های فلزی در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو، شایعه شده است که کل سری آیفون ۱۶ دارای یک هیت‌سینک گرافنی برای افت گرمای بیشتر از حد است. گرافن رسانایی حرارتی بالایی دارد و از مس نیز بهتر عمل می‌کند. اکنون هیت سینک‌های آیفون از مس می باشند. اپل مدتی است که به گرافن برای افت حرارت علاقه‌مند شده است و پتنت اکتشاف مواد برای دفع گرما در دستگاه‌های قابل حمل را به نام خود ثبت کرده است.

ادامه مطلب
سطح جیوه در جو زمین به‌خاطر فعالیت انسان‌ها 7 برابر شده است

به نظر می‌آید این عمل اپل تا حدودی در عکس العمل به مشکلات گرمای بیشتر از حد معمول آیفون ۱۵ پرو باشد.





منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها