تهدیدها و نکات ایمنی تعمیرات موبایل

تهدیدها و نکات ایمنی تعمیرات موبایل


یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیای موبایل، شغل تعمیرات موبایل (سخت افزار _ نرم افزار) است. این شغل یکی از مشاغل فنی و تخصصی هست که به توانایی بالایی نیاز دارد. همانطور که روزبه‌روز تکنولوژی در حال پیشرفت است، تعمیرکاران موبایل هم می‌بایستی ازمایش ها و توانایی‌های خود را دائماً به‌روز نگه دارند تا در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند عیب دستگاه را به‌درستی تشخیص داده و بهترین عمل را برای از بین بردن مشکل انجام بدهند. اما باید به این مسئله هم دقت کرد که فقط توانایی و تخصص لازمه کار نیست، بلکه مراعات اصول و نکات ایمنی تعمیرات موبایل هم زیاد حائز اهمیت است.

تهدیدات بسیاری (برای انسان و دستگاه) میانه تعمیر گوشی موبایل وجود دارد که در صورت بی‌دقتی، می‌توانند خسارات مالی و حتی جانی به جستوجو داشته باشند. در ادامه به با اهمیت ترین مواردی که باید تعمیرکاران موبایل به آن‌ها دقت داشته باشد اشاره می‌کنیم.

آشنایی با خطرات تعمیرات موبایل

اولین قدم در تشکیل محیط امن برای کار تعمیرات، آشنایی با خطراتی هست که می‌توان با پیشگیری از آن‌ها از تشکیل یک حادثه جلوگیری کرد. برخی از این موارد عبارت هستند از:

ادامه مطلب
زمان زمان یادگیری تعمیرات موبایل چه مقدار است؟

شوک الکتریکی

ازجمله خطراتی که می‌تواند تعمیرکار و گوشی موبایل را تهدید کند و جزو خطرات مهم هم به حساب می‌آید، شوک الکتریکی است. ESDیا همان تخلیه الکتریسیته ساکن، به معنی جریان اشکار کردن الکتریسیته بین دو جسم باردار به طور ناگهانیست. از آن‌جا که باتری گوشی موبایل دارای ولتاژ نسبتاً بسیاری هست، گمان دارد در صورت برخورد با دستگاه یا اشیاء فلزی، علتخطر شوک الکتریکی بشود که لازمست برای پیشگیری، قبل از هرگونه عمل برای تعمیر موبایل و یا معاوضه قطعات موبایل ، دستگاه را خاموش کرده و باتری آن را خارج کنید. این چنین از تجهیزات ضد الکتریسیته ساکن ((ESD-safe، دستکش، کفش و لباس مناسب منفعت گیری کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپل واچ سری ۹ با ظاهری مشابه نسل قبل و با پردازنده سریع‌تر رونمایی شد

خطر آتش سوزی

در صورتی که تعمیرکار موبایل از ابزارها به‌طور نادرست منفعت گیری کند و یا برخی نکات ایمنی را مخصوصاً زمان کار با باتری موبایل جدی نگیرد، گمان دارد دستگاه دچار حریق بشود. این خطر زیاد تر زمان منفعت گیری از باتری‌های غیر استاندارد و ناسالم و یا شارژرهای بی‌کیفیت ابراز اشکار می‌کند. برای کار تعمیرات علاوه‌بر توانایی و دقت کافی، ملزوم است موارد ایمنی همانند: منفعت گیری از لوازم حفاظتی (عینک محافظ، دستکش و لباس مناسب)، بازدید قوت باتری و جدا کردن باتری از گوشی (در صورت امکان)، عدم ضربه به باتری، خاموش بودن گوشی میانه تعمیر، عدم اتصال گوشی به شارژر میانه تعمیر گوشی، دور انداختن صحیح باتری فرسوده، دقت میانه کار با مواد اشتعال‌زا و شیمیایی، انتخاب ابزار تعمیرات ایمن و سالم و این چنین منفعت گیری از مواد و قطعات مهم و استاندارد هم در نظر گرفته بشود.

صدمه‌های تنفسی

ازجمله اتفاقاتی که بعضی اوقات تعمیرکاران با آن روبرو خواهد شد، مشکلات تنفسی هست که به‌علت مراعات نکردن نکات ایمنی، سلامتشان به خطر می‌افتد. طبیعتاً میانه تعمیرات موبایل برای اقداماتی همانند: شابلون زدن، منفعت گیری از هویه، تمیز کردن قطعات موبایل، چسباندن قطعات و… لازمست از مواد شیمیایی منفعت گیری بشود و برخی مواد و اسپری‌ها از قبیل: مواد تمیز کننده (الکل، تینر، خمیر فلکس و…)، چسب‌ها و… به‌علت انتشار کردن گازهای سمی می‌توانند علتابراز مشکلات تنفسی شوند؛ بعد ضروریست زمان منفعت گیری از این مواد، حتماً ماسک استاندارد بزنید و از تهویه مناسب هوا یقین شوید.

ادامه مطلب
زمان احتمالی برگزاری اتفاقات گلکسی آنپکد ۱۲ ژوییه در پاریس اظهار شد

صدمه دیدن صفحه نمایش و قطعات داخلی موبایل

برای یک تعمیر موفق علاوه‌بر توانایی، توانایی و دقت کافی، منفعت گیری از ابزارهای حرفه‌ای و به‌روز و این چنین به کاربردن صحیح تکنیک‌های تعمیراتی هم جزو ضروریات حرفه تعمیرات موبایل است. در صورتی که اشتباهی از طرف تعمیرکار صورت پذیرد، به غیر از این که از نظر حرفه‌ای پیامدهایی را برای تعمیرکار به جستوجو دارد، به مشتری هم خسارت مالی داخل می‌کند؛ برای مثالً همانگونه که می‌دانید قطعاتی همانند گلس، فلت، تاچ ال سی دی و… جزو حساس‌ترین قطعات موبایل می باشند و بعضاً قیمت‌های قابل‌توجهی هم دارند. قیمت تاچ ال سی دی شیائومی ، تاچ ال سی دی سامسونگ ، آیفون و هواوی، در برخی مدل‌های پرچمدار گران است و قاعدتاً هرگونه عدم مراعات نکات اصول ایمنی تعمیر می‌تواند خسارات قابل تأملی را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
گلکسی رینگ نمی‌تواند توسط کاربران آیفون مورد منفعت گیری قرار بگیرد

ازجمله مواردی که زیاد تر برای تعمیرکاران تازه‌کار اتفاق می‌افتد، عدم‌دقت به خارج کردن کانکتور باتری قبل از خارج کردن فلت تاچ و ال سی دی هست که این کار می‌تواند به قطعات داخلی دستگاه صدمه بزند یا منفعت گیری از هیتر با دمای زیاد که می‌تواند علتصدمه رساندن به درب پشت و یا تاچ ال سی دی گوشی بشود. این چنین عدم منفعت گیری از ابزارهای مخصوص زمان تعمیر و یا باز و بست گوشی، از دیگر مواردیست که به قطعات گوشی صدمه می‌رساند.

پاک شدن اطلاعات گوشی

تا این تکه تقریباً به نکات مربوط به ایمنی تعمیرات سخت افزاری موبایل اشاره کردیم. ازجمله مواردی که می‌توان آن را جزو مراعات اصول تعمیرات نرم افزار موبایل دانست و عدم مراعات آن می‌تواند تهدیدی برای حرفه تعمیرکار حساب بشود، محافظت از اطلاعات گوشی کاربر است. علاوه‌بر این که باید یک فایل پشتیبان (بک آپ) از اطلاعات گوشی تهیه کنید تا در صورتی که نیاز به فلش یا ریست کردن گوشی شد، بازیابی آن اطلاعات مقدور باشد، مراعات برخی نکات کوچک هم می‌تواند مانع از پاک شدن اطلاعات بشود؛ برای مثالً خارج کردن کانکتور باتری قبل از جداسازی فلت تاچ و ال سی دی گوشی یکی از عمل های زیاد ضروریست.

ادامه مطلب
محققان باتری کاغذی سازگار با محیط زیست ساختند_رنگو

خلاصه این که…

به‌طورکلی تعمیرات موبایل ازجمله مشاغلی هست که مراعات نکات و موارد ایمنی جزو ضروریات این حرفه به حساب می‌آید و کمترین بی‌دقتی میانه تعمیر و یا بی‌توجهی نسبت به ایمنی کار، می‌تواند خسارت‌های بزرگی را به جستوجو داشته باشد. ازجمله رایج‌ترین خطرات و مواردی که می‌تواند میانه تعمیر موبایل تهدید محسوب بشود، مواردی نظیر: آتش‌سوزی، شوک الکتریکی، مشکلات تنفسی، از بین رفتن اطلاعات گوشی و صدمه دیدن قطعات گوشی موبایل است.

اگر شما تعمیرکاران گرامی به هرگونه ابزار و قطعات موبایل نیاز داشته باشید، می‌توانید از سایت rmgsm.ir با قیمت همکاری آن‌ها را تهیه کرده و هر کجای سرزمین که باشید خواست خود را تحویل بگیرید.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها