افراد مبتلا به خشکی دهان می‌توانند از بزاق مصنوعی منفعت گیری کنند

تکنا


محققان اخیراً فناوری روان کننده جدیدی را مبتنی بر آب گسترش داده‌اند که از آن برای درمان مشکلات خشکی دهان منفعت گیری کرد. این فناوری تازه نسبت به دیگر محصولات تجاری حاضر در بازار نزدیک به ۴ تا ۵ برابر موثرتر است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه لیدز جایگزینی برای بزاق ابداع کرده‌اند که می‌توان آن را از نظر آبرسانی به دهان و این چنین کارکرد نسبت به نوعی روان کننده با بزاق طبیعی یکی دانست.

مولکول‌های این میکروژل به طور شبکه یا اسفنجی بوده و قادر می باشند به سطح دهان بچسبند. اطراف میکروژل حاضر نیز نوعی هیدروژل مبتنی بر پلیساکارید منفعت گیری شده که ماموریت آن به دام انداختن آب است. مطابق اظهار محققان کارکرد دوگانه در این میکروژل علتهیدراته ماندن دهان برای مدتی طویل خواهد شد. پروفسور آنوشا سارکار سرپرست این تحقیقات در بیانیه خود حرف های است: در آزمایش‌های انجام گرفته اشکار شد ماده تازه می‌تواند تاثییر طویل‌تری نسبت به دیگر مواد داشته باشد.

ادامه مطلب
به حرف های محققان هوش مصنوعی می تواند فریب دادن را آموزش ببیند

اکنون محصولات تجاری مختلفی با این مقصد در بازار تشکیل و اراعه شده است که همه انها آنها دارای تاثییر مختصر مدتی بوده و افراد مجبورند به طور مداوم از آن منفعت گیری کنند. در حالی که ماده تازه با قیاس ۸ جانشین تجاری خود توانست همانند بزاق طبیعی سطح کمتری از واجذب را اراعه کرده و کارکرد بهتری نسبت به مثالهای هم نوع خود داشته باشد.

دکتر پابویس محقق دانشگاه لیدز و نویسنده این مقاله می‌گوید: نتایج آزمایش‌های انجام گرفته مشخص می کند مواد تازه به گمان زیادً در دنیای واقعی موثرتر بوده و نسبت به محصولات حاضر می‌توانند تا ۵ برابر کارکرد بهتری داشته باشند.

ادامه مطلب
معارفه هواوی  Enjoy 70؛ گوشی تازه تجهیزبه باتری و نمایشگر بزرگ با دوربین دوگانه



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها