سم آلتمن بعد از اخراج از OpenAI به استخدام مایکروسافت درآمد

تکنا


بعد از آنکه شرکت OpenAI  سم آلتمن خالق ChatGPT را از این شرکت اخراج کرد، اکنون وی به سمت مدیر تحقیقات هوش مصنوعی در مایکروسافت درآمده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مذاکرات سم آلتمن با هیئت مدیره  OpenAI  نتیجه‌ای در بر نداشته و خالق ChatGPT موفق نشد به شرکت خود بازگردد. در این بین ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خبرداد تصمیم دارد با وجود همکاری با اپن ai سم آلتمن و گرک براکمن را به استخدام مایکروسافت درآورده و آنها را به گفتن رئیس تیم تحقیقات هوش مصنوعی منصوب کند.

مدیرعامل مایکروسافت در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس خبرداد این شرکت با وجود همکاری با  OpenAI  و پایبندی به آن تصمیم دارد آلتمن و براکمن را به استخدام مایکروسافت در بیاورد. این دو فرد در این شرکت هدایت تیم تحقیقات هوش مصنوعی را بر مسئولیت خواهند گرفت.

ادامه مطلب
مایکروسافت تصمیم دارد آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند

نادلا در پست صفحه شخصی خود حرف های است: ما با مطمعن از نقشه راه آینده به همکاری با  OpenAI پایبند خواهیم می بود و تصمیم داریم در ادامه مسیر نوآوری مطابق آنچه که در اتفاقات مایکروسافت ایگنایت حرف های شد توانایی خود را به همراه حمایتاز مشتریان و شرکای خود ادامه دهیم. این چنین مشتاق هستیم تا تیم مدیریت تازه  OpenAI را شناخته و به همکاری با آنها ادامه دهیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هوش مصنوعی Vasa مایکروسافت برای ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس معارفه شد_رنگو

از طرفی شرکت OpenAI ساعتی پیش مدیرعامل اسبق توییچ را به گفتن مدیرعامل موقت تازه این شرکت معارفه کرده است. امت شیر پیش از این از موافقت خود برای برگشت آلتمن خبر داده می بود.

بعد از اخراج سم آلتمن از  OpenAI رئیس و هم بنیانگذار این شرکت به نام گرگ براکمن نیز از سمت خود کناره‌گیری کرده می بود. در برخی از خبرها نیز اظهار شد چند دانشمند ارشد نیز بعد از این اتفاقات از این شرکت جدا شده اند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها