گوش‌‌ها و چشم‌های شما می‌توانند با یکدیگر سخن بگویید ‌کنند

گوش‌‌ها و چشم‌های شما می‌توانند با یکدیگر صحبت ‌کنند


در سال ۲۰۱۸، محققان دانشگاه دوک کشف کردند هنگامی چشم‌ها حرکت می‌کنند، گوش‌ها صدایی نامحسوس تشکیل می‌کنند. اکنون، دانشمندان در امتداد اولین مطالعه خود، بازدید کردند که آیا اصوات ضعیف تولیدشده توسط اعضای بدن حاوی اطلاعات جامعی در رابطه حرکات چشم می باشند یا خیر.

دکتر «جنیفر گرو» نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «شما می‌توانید تنها از طریق صداهای تشکیل و ضبطشده با میکروفون در کانال گوش، فهمید شوید که چشم‌ها چه هدفی را جستوجو می‌کنند و فرد به چه سوژه‌ای خیره شده است.»

گزارش تازه استاد قسمت روانشناسی و علوم اعصاب و این چنین نوروبیولوژی دانشگاه دوک مشخص می کند که محققان قادرند شکل موج صدای گوش را به سادگی و با بازدید این که فرد به کجا نگاه می‌کند، تخمین بزنند. محقق ارشد این مطالعه بر این باور است که این صداهای نامحسوس توسط حرکات چشم‌ها تشکیل می‌بشود تا مغز را تشویق کند که ماهیچه‌های گوش میانی را که عموماً به تضعیف صداهای بلند پشتیبانی می‌کند یا سلول‌های مویی که به تحکیم صداهای آرام پشتیبانی می‌کند، سفت کند.

ادامه مطلب
شاتل فضایی آتلانتیس در مأموریت اس‌تی‌اس- ۱۰۶ به فضا پرتاب شد

صداها حتی امکان پذیر به تحکیم ادراک افراد پشتیبانی کنند. این کشف تازه امکان پذیر تبدیل بهبود آزمایش‌های بالینی برای شنوایی بشود.

دانشمندان دریافتند که گوش‌های شما با چشمان شما سخن بگویید می‌کنند

«استفانی لوویچ»، یکی از نویسندگان مهم این تحقیق می‌گوید: «اگر هر تکه از گوش بتواند سیگنال مربوط به خودش را تشکیل کند، می‌توان از آن‌ها به گفتن یک نوع ابزار بالینی برای برسی این که کدام تکه از آناتومی گوش نادرست عمل می‌کند، منفعت گیری کرد.»

ادامه مطلب
برنامه معارفه محصولات سامسونگ برای ادامه 2024 و اغاز 2025 لو رفت_رنگو

محققان برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در مطالعه خود ۱۶ فرد با بینایی و شنوایی طبیعی را به آزمایشگاه گرو در دورهام دعوت کردند تا در یک آزمایش اولیه چشم شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان به یک نقطه سبزرنگ روی صفحه کامپیوتر نگاه کردند، سپس آن را با چشمان خود ردیابی کردند، در حالی که نقطه ناپدید می‌شد و مجدد به سمت بالا، پایین، چپ، راست یا به طور مورب از محل اولیه خود ظاهر می‌شد. محققان درنهایت مجموعه متنوعی از سیگنال‌های صوتی در اختیار داشتند که زمان حرکت چشم‌ها به طور افقی، عمودی یا مورب تشکیل می‌شد.

سپس محققان حرکات چشم و صداهای مربوط به گوش را ضبط کردند تا اطلاعاتی در رابطه صداهای گوش به دست بیاورند. مرحله های بعدی این مطالعه شامل برسی این قضیه خواهد می بود که آیا صداهای ایجادشده در گوش واقعاً بر ادراک تأثیر می گذارند یا خیر.

ادامه مطلب
طراحی شیائومی 14 رسماً برملا شد + عکس

نتیجه این تحقیق در نشریه PNAS انتشار شده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها