بلاگر چیست؛ تفاوت آن با ولاگر، واینر و اینفلوئنسر

بلاگر چیست؛ تفاوت آن با ولاگر، واینر و اینفلوئنسر


اگر در فضای مجازی فعالیت دارید، به‌گمان زیاد اصطلاحاتی نظیر بلاگر به گوشتان خورده‌اند. تعداد بسیاری از ما معنی درست بلاگر را نمی‌دانیم. برای مثال زیاد‌ها هرکسی را که در اینستاگرام فعالیت می‌کند و زندگی روزمره خود را به نمایش می‌گذارد،‌ بلاگر در نظر می‌گیرند. این تفکر نادرست نیست، اما معنی مهم بلاگر چیز فرد دیگر است. در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم بلاگر چیست و شما را با دیگر فعالان فضای مجازی همچون واینرها، ولاگرها، اینفلوئنسرها و فرق بین آنها آشنا می‌کنیم. درنهایت با سوال چند سوال شما را راهنمایی می‌کنیم که بازدید کنید آیا می‌توانید بلاگر شوید یا خیر.

بلاگر چیست؟

در قبل منفعت گیری از وبلاگ‌ها زیاد رایج می بود و نویسنده هرآنچه را در ذهن داشت، می‌توانست در وبلاگ خود به اشتراک بگذارد. بلاگ یا همان وبلاگ مجله‌ای آنلاین یا وب‌سایتی است که می‌توانید در آن محتوای خود را نشر دهید. برخلاف باور عموم، بلاگر فردی است که وبلاگی را به وجود اورده است و در آن محتوای خود را انتشار می‌کند. این محتوا امکان پذیر متن، عکس، ویدئو یا فرمت‌های فرد دیگر داشته باشد. بلاگر در ایران زیاد تر وبلاگ‌نویس در نظر گرفته می‌بشود و اگر از زیاد تر افراد سوال کنید شغل بلاگر چیست، به گمان زیاد به بلاگرهای اینستاگرام اشاره خواهند کرد.

ادامه مطلب
مرخصی استحقاقی؛ هرآنچه باید بدانید

حال امکان پذیر برایتان سوال پیش بیاید که بلاگر اینستا چیست؟ در سال‌های تازه، افرادی که سبک زندگی و موارد مربوط به آن را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، نوعی بلاگر به شمار می‌آیند. صدف بیوتی، نواب ابراهیمی و نگین عابدزاده از بلاگرهای معروف ایرانی می باشند که در عرصه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند. درآمد بلاگر های ایرانی دقیقا اشکار نیست و به عوامل مختلفی همچون تبلیغاتی که می‌کنند، بستگی دارد.

ولاگر چیست؟

به گمان زیاد ویدئوهای نقد محصولات گوناگون، آموزش‌های متنوع و یقیناً ویدئوهایی درمورد زندگی روزمره افراد را در پلتفرم‌های گوناگون دیده‌اید. همه این ویدئوها ولاگ یا بلاگ ویدئویی محسوب خواهد شد و به فردی که آنها را تشکیل می‌کند، ولاگر می‌گویند. معروف‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار کردن ولاگ یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک می باشند که به ولاگر زمان ربط مستقیم با جستوجو‌کنندگانش را خواهند داد. طبق معمول مخاطبان با محتوای ویدئویی ربط بیشتری برقرار می‌کنند و ولاگ‌ها زیاد تر از محتوای متنی روی مخاطبان تاثییر می‌گذارند. دو نمونه از معروف‌ترین ولاگرهای ایرانی صدف بیوتی (در یوتیوب) و مهدی شجاری می باشند.

ادامه مطلب
چطور بدون کدنویسی یک فروشگاه آنلاین بسازیم؟
آخرین مطالب

واینر چیست؟

تعداد بسیاری از افراد ساعت‌ها در اینستاگرام به تماشای ویدئوهای خنده‌دار مشغول خواهد شد و احتمالا شما هم از این دسته باشید. این ویدئوها زیاد تر اتفاقات روزمره را در قالب شوخی نمایش خواهند داد و مخاطبان تعداد بسیاری جذب می‌کنند. افرادی که این ویدئوهای طنز را می‌سازند، واینر نام دارند. حال عبارت «واینر» از کجا می‌آید؟ واین (Vine) شبکه‌ای مجازی زیر نظر توییتر می بود که مخاطبان در آن ویدئوهای خنده‌دار ۶ثانیه‌ای انتشار می‌کردند. با گذشت زمان افرادی که ویدئوهای خنده‌دار در شبکه‌های مجازی تشکیل می‌کردند، به‌نام واینر معروف شدند.

با این که شبکه مجازی واین سال‌ها است بسته شده، هم چنان عبارت واینر به کار می‌رود. حسن ریوندی، سرنا امینی و محمدامین کرم‌پور از پرمخاطب‌ترین واینر های ایرانی می باشند. حسن ریوندی که پیش از فعالیتش در اینستاگرام او را به‌گفتن استندآپ کمدین و مجری می‌شناختیم، امروزه به‌گفتن محبوب‌ترین واینر ایرانی شناخته می‌بشود.

ادامه مطلب
ngo چیست؟ انواع، ویژگی‌ها و نحوه فعالیت

اینفلوئنسر چیست؟

هر بلاگر یا ولاگری می‌تواند اینفلوئنسر نیز باشد. در واقع اینفلوئنسر به فردی می‌گویند که در عرصه کاری خود حرفه‌ای است و می‌تواند روی نظر مخاطبانش تاثییر بگذارد. اینفلوئنسرها ربط عمیق‌تری با مخاطب خود دارند و مخاطبانشان نظر آنها را قبول دارند. برای مثال صدف بیوتی که پیش از این از او نام بردیم، در عرصه آرایش و زیبایی فعالیت می‌کند و اینفلوئنسر محسوب می‌بشود. او با معارفه محصولات در این عرصه، می‌تواند روی نظر جستوجو‌کنندگانش تاثییر بگذارد و آنها را به خرید محصولات مذکور ترغیب کند.

چطور بلاگر شویم؟

پیش از هرگونه کاری، باید از خود چند سوال سوال کنید. با جواب‌دادن به این سوال‌ها، تا حدی نحوه کار دست‌تان می‌آید و می‌توانید فعالیت خود به‌گفتن بلاگر را اغاز کنید. در ادامه سوال‌هایی را می‌بینید که شما را قدمی به بلاگرشدن نزدیک می‌کنند:

  • آیا توانایی تشکیل محتوا دارید؟ اگر جواب شما منفی است، قادر نخواهید می بود توانایی و فعالیت‌تان را در اینستاگرام به‌طوری انتشار کنید که اثرگذار باشد.
  • آیا می‌توانید جلوی دوربین بروید؟‌ زیاد از افراد برای این که نمی توانند جلوی دوربین بروند، سراغ بلاگر یا واینرشدن نمی‌روال.
  • عرصه فعالیت شما چیست؟ امروزه بلاگرها در هر عرصه‌ای فعالیت می‌کنند، اما بهتر است سراغ عرصه‌ای بروید که مخاطبان بیشتری دارد.
  • اگر تصمیم دارید واینر شوید، حس شوخ‌طبعی خوبی دارید؟‌ پیش از این توضیح دادیم واینر کیست و چه می‌کند. در واقع هر واینری باید توانایی خنداندن و عوض‌کردن حال مخاطب را داشته باشد وگرنه محبوبیت چندانی نخواهد داشت.
  • آیا بودجه‌ای برای بلاگرشدن در نظر گرفته‌اید؟ بعضی اوقات برای زیاد تر شناخته‌شدن باید صفحه خود را تبلیغ کنید که این کار هزینه‌بر است.
ادامه مطلب
ما می‌توانیم از طریق فولیکول مو نیز لمس را احساس کنیم

فرق بلاگر با ولاگر و اینفلوئنسر و واینر

فرق بلاگر و ولاگر تنها در نوع محتوای آنهاست. بلاگرها زیاد تر سراغ محتوای متنی و عکس یا حتی ویدئو می‌روال، اما ولاگرها فقط محتوای ویدئویی تشکیل می‌کنند. بلاگرها می‌توانند از هر پلتفرمی همچون وبلاگ شخصی، وردپرس، اینستاگرام، یوتیوب و دیگر شبکه‌های مجازی منفعت گیری کنند، اما ولاگرها حتما باید سراغ پلتفرم‌های ویدئومحور نظیر یوتیوب بروند.

پیش از این گفتیم هر بلاگری می‌تواند اینفلوئنسر نیز باشد. فرق بلاگر و اینفلوئنسر زیاد تر در نحوه فعالیت و مقصد آنهاست. بلاگرها طبق معمول محتوایی گیرا انتشار می‌کنند که امکان پذیر نقد یک محصول نیز باشد و هدفشان زیاد تر به‌اشتراک‌گذاشتن علاقه‌مندی‌هایشان است. از طرفی اینفلوئنسرها این نقد را به‌طوری انجام خواهند داد که مخاطبان را ترغیب به خرید کنند و جستوجو‌کنندگان خود را افزایش دهند.

ادامه مطلب
گرم‌ترین دوران تاریخ سیاره به ۱۲ ماه قبل تعلق داشته است

به گمان زیاد اکنون که با مفهوم بلاگر و واینر آشنا شده‌اید، بتوانید فرق آنها را گمان بزنید. فرق واینر و بلاگر در نوع و نوشته محتوای آنهاست. بلاگرها زیاد تر از ترکیب متن و عکس منفعت گیری می‌کنند، اما محتوای واینرها طبق معمول ویدئویی است. این چنین تمرکز واینرها روی تشکیل محتوایی طنز است که مخاطب را بخنداند.

شما بگویید

امروزه قسمت بسیاری از زمان افراد در فضای مجازی، به‌خصوص اینستاگرام، می‌گذرد. امکان پذیر برای شما هم سوال شده باشد که بلاگر چیست و چطور باید در این عرصه فعالیت کرد. در این مقاله تلاش کردیم به این سوال جواب دهیم و درمورد فرق بلاگرها با دیگر فعالان فضای مجازی همچون ولاگرها و واینرها و اینفلوئنسرها سخن بگویید کنیم.

آیا شما هم می‌خواهید بلاگر شوید؟ بلاگر یا واینر موردعلاقه شما کیست؟

در این مجموعه مورد قیمت، همه نیازمندی‌های شما برای اغاز و رشد کسب‌وکار فراهم شده است.

این مجموعه حاصل ازمایش ها اساتید هاروارد است که هر یک،‌ از کارآفرینان و مشاوران بزرگ در دنیا می باشند.




منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها