فیبر نوری تازه مهندسان ژاپنی شدت انتقال داده را به ۲۲.۹ پتابیت بر ثانیه رساند

تکنا


مهندسان ژاپنی توانستند با منفعت گیری از یک فیبر نوری تازه رکورد شدت انتقال داده را به ۲۲/۹ پتابیت بر ثانیه برسانند. با پشتیبانی این فیبر نوری در هر ثانیه داده‌ها با سرعتی به اندازه ۲۲ برابر کل ترافیک اینترنت جابجا خواهند شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه ملی فناوری اطلاعات در ژاپن با پشتیبانی فیبر نوری تازه خود توانست انتقال داده‌ها را در رکورد تازه‌ای ثبت کند. موسسه فیبر نوری تازه گسترش یافته می‌تواند در هر ثانیه ۲۲ برابر ترافیک اینترنت جهان و با نرخ ۲۲.۹ پتابیت بر ثانیه علتانتقال داده‌ها بشود.

یک پتابید برابر با یک میلیون گیگابیت است به این علت نرخ انتقال داده حرف های شده زیاد سریع بوده و با منفعت گیری از این فیبر نر نوری تازه به ثبت رسیده است. پیش از این این رکورد به ناسا تعلق داشت که توانسته می بود داده‌ها را با نرخ ۴۶ ترابیت بر ثانیه منتقل کند.

ادامه مطلب
برخی خریداران ویژن پرو به جستوجو مرجوع کردن آن به اپل می باشند

مهندسان ژاپنی از طریق فیبر نوری تازه اتصال به اینترنت سریع‌تری را اراعه کرده‌اند نسبت به نرخ انتقال داده در شدت جاری زیاد متفاوت است.

فناوری این مهندسان برای دستیابی به این شدت منفعت گیری از ۳۸ هسته به جای یک هسته در فیبر نوری و برای انتقال داده بوده است. ترتیب هسته های به کار گرفته شده می‌توانند داده‌ها را در سه حالت گوناگون و در ۱۱۴ کانال فضایی جابجا کنند. در کل سیستم حرف های شده قادر خواهد می بود داده‌ها را با نرخ ۲۲.۹ بتابید بر ثانیه انتقال دهد که نسبت به نرخ قبلی ثبت شده در سال ۲۰۲۰ به بیشتر از ۲ برابر افزایش اشکار کرده است.

ادامه مطلب
۵ نشانه این که همکارانتان از شما سوءاستفاده می‌کنند_رنگو



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها