هیئت مدیره قبلی OpenAI انگارً سم آلتمن را انسانی فریبکار برداشت می‌کرد

هیئت مدیره قبلی OpenAI ظاهراً سم آلتمن را انسانی فریبکار تلقی می‌کرد


وقتی که سم آلتمن به‌طور ناگهانی از سمت مدیرعامل OpenAI کنار گذاشته شد – و یقیناً چند روز سپس مجدد سمت خود را به دست آورد – هیئت مدیره شرکت او گفت که دیگر به توانایی او برای رهبری OpenAI مطمعن ندارد و آلتمن در ارتباطات خود با هیئت‌مدیره همیشه صادق نبوده و این چنین موضوعی مانع از انجام مسئولیت‌هایش می‌بشود. اکنون نشریه نیویورکر در گزارش تازه خود جزئیات بیشتری از اخراج مدیرعامل OpenAI آشکار کرده و ادعا می‌کند که برخی از اعضای هیئت مدیره، آلتمن را «حقه‌باز و فریبکار» خوانده‌اند و با کوششهای او برای برکناری یکی از اعضای هئیت مدیره به‌نام «هلن تونر» ناموافق بوده‌اند.

مطابق گزارش این نشریه که توسط نویسنده‌ای با نام «چارلز دوهیگ» نوشته شده و ادعا می‌کند شش ماه قبل مشغول تحقیق در رابطه گسترش هوش مصنوعی در OpenAI و مایکروسافت بوده، آلتمن اغاز پاییز امسال با یکی از اعضای هیئت مدیره، به نام «هلن تونر»، مدیر مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور «دانشگاه جورج تاون» در تقابل قرار گرفت.

ادامه مطلب
سرایت عاطفی چیست؛ آیا احساسات مسری می باشند؟

مقاله‌ای که در نهایت تبدیل اخراج موقت مدیرعامل OpenAI شد؟

انگارً اختلاف آن‌ها به مقاله‌ای مربوط می‌بشود که تونر در نوشتن آن همکاری داشته است و انگارً OpenAI را به علت «برافروختن شعله‌های شوق هوش مصنوعی» مورد انتقاد قرار می‌دهد.

هرچند تونر ابتدا تلاش کرد تا از خود دفاع کند، اما در نهایت تصمیم گرفت تا از هیئت مدیره OpenAI عذرخواهی کند. اما در روبه رو آلتمن تلاش داشت تا از طریق دیگر اعضای هیئت مدیره جایگزینی برای او اشکار کند. این چنین انگار آلتمن در گفتگو با دیگر اعضای هیئت مدیره، نظر آن‌ها درمورد اخراج تونر را «تحریف کرده» است و همین مسائل علتشده تا هیئت مدیره OpenAI آلتمن را فردی «حیله‌گر و فریبکار» بخواند. مطابق این گزارش، یکی از افرادی که با او گفت و گو‌های هیئت مدیره آشنا بوده، درمورد آلتمن می‌گوید:

ادامه مطلب
اندروید 15 به گمان زیادً ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین برمی‌گرداند
آخرین مطالب

«او با افترا‌گفتن درمورد چیزی که دیگران فکر می‌کنند، آن‌ها را روبه رو یکدیگر قرار می‌دهد.»

به‌نظر می‌رسد این حرف های‌ها با اظهارات قبلی مبنی بر این که آلتمن در ارتباطات خود با هیئت‌مدیره صادق نبوده است، مطابقت دارد. اما نمی‌توان با مطمعن صحت این گزارش را قبول کرد.





منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها