بهترین برندهای اس اس دی کدامند؟

بهترین برندهای اس اس دی کدامند؟


اگر به تازگی به فکر ترقی سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ افتاده‌اید، به گمان زیادً با پیشنهاداتی مبنی بر خرید اس اس دی روبه رو شده‌اید. SSD را به طور خلاصه می‌توان نسل پیشرفته حافظه‌ هارد دیسک یا همان HDD دانست. این محصول با تنوع بالایی از نظر مارک، سایز، مدل و ظرفیت اراعه می‌بشود. در این مقاله، بهترین برندهای اس اس دی را معارفه می کنیم.

پیش از نام بردن از برندهای برتر اس اس دی، ملزوم است، تا حدودی با این حافظه آشنا شویم و مزایای آن را گفتن کنیم. به طور خلاصه می‌توان او گفت که عدم وجود قطعه متحرک، شدت و امنیت بالاتر، مهم‌ترین ویژگی‌های SSD به شمار می‌روال.

اس اس دی

اس اس دی (SSD) مخفف عبارت solid-state drive به معنی درایو حالت جامد است. این کلمه به نسل جدیدی از حافظه‌های کامپیوتری اطلاق می‌بشود که برخلاف حافظه‌های قدیمی‌تر یعنی HDD، فاقد قطعات مکانیکی متحرک می باشند.

جهت معارفه زیاد تر اس اس دی و قیاس آن با اچ دی دی باید او گفت که نسل قبلی هارد دیسک‌های رایانه‌ای، بر پایه چرخش یک دیسک مکانیکی کار می‌کنند؛ در حالی که SDD، خواندن و نوشتن داده‌ها را به واسطه تراشه انجام می‌دهد. این تراشه‌ها حاوی ترانزیستورهایی برای نگه داشتن شارژ می باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
معروف‌ترین برندهای تولید کننده تجهیزات فروشگاهی

عدم وجود قطعه متحرک، علتمی‌بشود که حافظه اس اس دی، شدت بالاتری داشته و در روبه رو با عوامل گوناگون، بادوام‌تر باشد. به گفتن توضیح زیاد تر باید اضافه کرد که ماهیت SSD تا حدودی همانند به فلش مموری است. این قبیل حافظه‌ها هم در برابر حمل و نقل، مقاوم‌تر می باشند، هم علتافزایش شدت کارکرد سیستم‌های کامپیوتری می‌گردند.

مزایای منفعت گیری از اس اس دی

به طور کلی حافظه‌های SSD، فناوری گسترش یافتهتری نسبت به هارد HDD دارند و یقیناً گران قیمت‌تر نیز می باشند. منفعت گیری از این حافظه‌ها علتمی‌بشود که سیستم رایانه‌ با شدت بالاتری بوت بشود؛ به علاوه، با وجود SSD، برنامه‌ها با شدت بالاتری باز شده، خواندن و نوشتن اطلاعات، این چنین ارسال و دریافت فایل‌ها با شدت بیشتری انجام می‌گیرد.

در ادامه پاراگراف بالا، با اهمیت ترین مزایای منفعت گیری از اس اس دی را به طور زیر گفتن می‌کنیم:

  • در حالت کلی، شدت SSD، نزدیک به ۳ تا ۴ برابر زیاد تر از HDD است و بعضی اوقات اوقات به بیست برابر نیز می‌رسد.
  • با وجود SSD، نرم افزارها در زمان زمان مختصر‌تری باز خواهد شد و شدت جواب‌دهی رایانه نیز بالاتر است.
  • حافظه SSD مقاومت بالایی در برابر ضربه و تکان خوردن دارد؛ به همین علت حتی در میانه کار نیز می‌توان رایانه یا لپ تاپ را جا به جا کرد.
  • مقدار مصرف برق حافظه اس ای دی کمتر است.
  • سایز اس اس دی نسبت به اچ دی دی کوچکتر و وزن آن کمتر است.
  • حافظه اس اس دی نسبت به نسل قبلی هارد دیسک‌ها، سر و صدای زیاد مقداری دارد.
ادامه مطلب
نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ در ۸ شهر جهان انجام می‌بشود

انواع اس اس دی

اقسام گوناگون اس اس دی از جنبه‌های گوناگون با هم فرق دارند و امکان پذیر، از نوع اینترنال یا اکسترنال باشند. این حافظه‌ها را می‌توان به چهار گروه زیر تقسیم کرد:

SATA

این SSD‌ها را می‌توان به راحتی برای رایانه‌های قدیمی منفعت گیری کرد؛ چرا که بر روی هر نوع مادربردی قابل نصب می باشند. اس اس دی‌های ساتا، قدیمی‌ترین و مناسب قیمت‌ترین محصولات حوزه خود به شمار می‌روال.

M.2

این SSD، کم حجم است و برای لپ تاپ‌های کوچک مناسب به نظر می‌رسد. شدت بالاتری نسبت به اس اس دی SATA دارد، اما بری نصب آن باید دقت کنید که مادربرد شیار مخصوص داشته باشد.

PCLe

این اس اس دی، مورد علاقه گیمرهاست؛ علاوه بر شدت بالاتر، پهنای باند بیشتری دارد؛ این چنین به راحتی با انواع سیستم‌ها، مادربردها و کارت‌های گرافیک سازگاری اشکار می‌کند.

NVMe

این محصول، تازه ترین و پرسرعت‌ترین نسل اس اس دی محسوب می‌بشود؛ بهترین کارکرد را از خود نشان داده و به مقدار بالایی در بازار حاضر می باشند. اگر می‌خواهید بیشترین شدت را توانایی نمایید، این نوع اس اس دی، بهترین گزینه شما خواهد می بود. اطلاعات زیاد تر در رابطه انواع اس اس دی را می‌توانید با مطالعه این مقاله به دست آورید.

ادامه مطلب
افشاگران از تشکیل نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو به همراه حفره دایره نمایشگر خبر دادند

بهترین برندهای اس اس دی

بعد از این که تصمیم گرفتیم، برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود از اس اس دی منفعت گیری کنیم، نوبت به انتخاب محصول مناسب می‌رسد. یکی از معیارهای انتخاب SSD، برند آن است. اکنون تعداد برندهای سازنده این حافظه، زیاد زیاد می‌باشد. در اینجا تلاش کرده‌ایم، بهترین آنها را نام ببریم.

سامسونگ

کمتر فردی اشکار می‌بشود که سامسونگ را به گفتن برند برتر لوازم الکترونیکی، گوشی هوشمند و لوازم جانبی رایانه نشناسد. دلنشین است، بدانیم که سامسونگ در عرصه ساخت انواع حافظه SSD نیز سرآمد می‌باشد. از نظر افراد بسیاری، اس اس دی‌های سامسونگ، از هر لحاظ قابل مطمعن می باشند. کیفیت بالای ساخت و دوام عالی، با اهمیت ترین مشخصات SSD سامسونگ محسوب می‌گردند و این مشخصه‌ها، سامسونگ را به بهترین برند اس اس دی گیمینگ تبدیل کرده است.

انواع اس اس دی سامسونگ را می‌توان به دو گروه کلی EVO‌ و PRO تقسیم کرد. حافظه‌های دارای پسوند EVO، بین رده می باشند؛ برای تعداد بسیاری از سیستم‌ها مناسب بوده و فروش بالایی را به خود تعلق داده‌اند. اس اس دی‌های PRO گسترش یافتهتر و سریع تر می باشند؛ برای اجرای برنامه‌های سنگین و اجرای کارهای حرفه‌ای مناسب‌تر به نظر می‌رسند؛ قیمت بالاتری نیز دارند.

ادامه مطلب
پژوهشگران چینی از آب نمک برای بهبود سیستم خنک کنندگی CPU استفاده کردند

وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال، برند مشهوری است که از سال ۱۹۷۰، کار خود را در عرصه ساخت انواع هارد رایانه‌ای اغاز کرده است. محصولات این برند، کیفیت ساخت خوب، شدت عالی، مقاومت و طول عمر بالایی دارند؛ اما در قیاس با مزایای خود نسبتاً ارزان قیمت می باشند.

با دقت به آنچه حرف های شد، اگر به جستوجو محصولی هستید که علی رغم داشتن کارکرد خوب، گران قیمت نباشد، SSD وسترن دیجیتال، بهترین انتخاب برای شما است. این برند، حافظه‌های خود را با تنوع قابل قبولی برای نیازهای گوناگون تشکیل می‌کند.

کینگستون

کینگستون، یکی دیگر از برندهای سازنده اس اس دی است که تلاش می‌کند، در عین بالا بردن کیفیت محصولات خود آنها را با قیمت مناسب روانه بازار کند. این برند، اقسام گوناگون SSD را با ظرفیت‌ها و شدت‌های متفاوت تشکیل می‌کند؛ به نحوی که هر کاربری بتواند، با دقت به نوع سیستم و نیازهای کامپیوتری خود از بین آنها انتخاب نماید.

شدت برخی مثالهای اس اس دی Kingston به بالاتر از ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد. هر کس با هر بودجه‌ای می‌تواند، به سراغ این برند محبوب رفته و سیستم رایانه‌ای خود را ارتقاء دهد.

کروشیال

کروشیال را می‌توان برندی دانست که مدام تلاش داشته است، حوزه طراحی و تشکیل حافظه‌های رایانه‌ای را منقلب کند. این برند را تولیدکننده ارزان‌ قیمت‌ترین اس اس دی با ظرفیت بالا می‌دانند. شرکت crucial حافظه ION 5210 را ساخت و مدتی سپس Crucial T700 را با شدت ۱۲۴۰۰ مگابایت بر ثانیه تشکیل کرد.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی مولد گوگل به نام Genie برای تبدیل تصاویر به بازی انتشار شد

کیفیت و شدت بالا، این چنین حمایتاز فناوری پیشرفته و انواع نرم افزارها، با اهمیت ترین مشخصات اس ای دی‌های کروشیال به شمار می‌روال. اکثر محصولات این برند، پنج سال ضمانت دارند.

کورسیر

امکان ندارد، در لیست اس اس دی‌های برتر به نام کورسیر برخورد نکنید. این شرکت نیز کیفیت و تنوع را در دستور کار خود قرار داده و یکی از بهترین تولیدکنندگان SSD برای گیمینگ و انجام کارهای حرفه‌ای یا سنگین است؛ چون با منفعت گیری مداوم، گرم نمی‌بشود و دمای آن پایین می‌ماند.

مزیت مهم برند Corsair‌ این است که انواع SSD را با قیمت‌های گوناگون اراعه می‌کند؛ این چنین محصولات آن از نظر سایز متنوع می باشند. محصولات پرچمدار کورسیر (MP700)، پرسرعت می باشند و شدت آنها به ۱۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

سخن آخر

این مقاله با مقصد معارفه بهترین برندهای اس اس دی به نگارش درآمد. در این راستا توضیحات مختصری درمورد مارک‌های سامسونگ، وسترن دیجیتال، کینگستون، کروشیال و کورسیر گفتن شد.

مسئله‌ای که در آخر باید خاطرنشان کرد، این است که علاوه بر برند SSD، نوع و سازگاری آن با سیستم کامپیوتری زیاد مهم است؛ این چنین در زمان خرید اس اس دی، باید اهداف خود از ترقی سیستم یا نصب این حافظه‌های پیشرفته را در نظر بگیریم.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها