انتشار کردن ویدیویی خیره‌کننده از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ + ویدیو

انتشار ویدیویی خیره‌کننده از دومین پرواز آزمایشی استارشیپ + ویدیو


اسپیس ایکس ویدیویی تازه و دیدنی از دومین پرتاب آزمایشی قدرتمندترین موشکی که تا بحال ساخته شده است، یعنی استارشیپ انتشار کرد. استارشیپ ماه قبل دومین پرتاب آزمایشی خود را انجام داد و هرچند به نتیجه دلخواه خود دست اشکار نکرد، اما نسبت به اولین آزمایش کارکرد بهتری داشت.

ویدیو اسپیس ایکس بوستر مرحله اول Super Heavy و موشک استارشیپ را مشخص می کند که روزی امکان پذیر فضانوردان را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد. این چنین لحظه جداسازی بوستر و این چنین انفجار استارشیپ نیز به‌طور دقیق به عکس کشیده شده است و در انتها ناظر نشاط ایلان ماسک و تیم اسپیس ایکس هستیم.

دومین پرواز موشک استارشیپ

دومین پرتاب آزمایشی قدرتمندترین راکت تاریخ ماه قبل انجام شد که طی آن پرتاب فضاپیما با پیروزی انجام شد و دو قسمت بالایی و پایینی از هم جدا شدند، اما هم بوستر و هم فضاپیما در هوا منفجر شدند. اکنون شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک برای انجام سومین پرواز آزمایشی خود تا قبل از آخر سال ۲۰۲۳ آماده می‌بشود.

ادامه مطلب
سری هواوی P70 به گمان زیادً با دو تراشه اراعه می‌بشود؛ افشای بنچمارک‌ها_رنگو

با وجود این که استارشیپ در پرواز آزمایشی خود منفجر شد، اسپیس ایکس از آن به‌‌گفتن یک مأموریت پیروزی‌آمیز یاد کرد، چون استارشیپ داخل مرحله جداسازی شد؛ قدم مهمی که در اولین پرواز آزمایشی خود موفق به انجام آن نشد.

اسپیس ایکس در توضیحات ویدیو تازه می‌نویسد:

«کاری که ما با پرواز دوم انجام دادیم، داده‌های ارزشمندی را برای ادامه گسترش سریع استارشیپ فراهم می‌کند.»

استارشیپ ۱۲۰ متر ارتفاع دارد و در زمان پرتاب نیروی رانش عظیمی به اندازه ۷ میلیون کیلوگرم تشکیل می‌کند، یعنی بیشتر از دو برابر انرژی تشکیل‌شده توسط موشک Saturn V که فضانوردان آپولو را پنج دهه پیش به سمت ماه پرتاب کرد. این چنین قوت آن تقریباً دو برابر زیاد تر از موشک تازه Space Launch System ناسا است که سال قبل برای اولین‌بار در یک مأموریت بدون خدمه آزمایش شد.

ادامه مطلب
ماهواره انویست به فضا پرتاب شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها