لپ تاپ تازه هواوی تجهیزبه تراشه اختصاصی ۵ نانومتری رونمایی شد

تکنا


هواوی تازه ترین محصول خود برای بازار چین را معارفه کرد که لپ تاپ Qingyun L540 است. در این لپ تاپ تراشه Kirin 9006c به کار رفته و برای ساخت این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری منفعت گیری شده است. در صورت صحت این خبر هواوی به دستاورد بزرگی در این عرصه دست اشکار کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لپ تاپ تازه هواوی به نام Qingyun L540 دارای تراشه Kirin 9006c تجهیزاست که طراحی آن توسط Hisilicon انجام شده و ۵ نانومتری است. این چنین معماری آرم در آن به کار رفته و ۸ هسته دارد.

پیکربندی به کار رفته در این تراشه شامل ۴ کورتکس از نوع A77 و ۴ کورتکس از نوع A55 خواهد می بود. این چنین حداکثر فرکانس هسته های کورتکس A55 به ۲.۰۵ گیگاهرتز خواهد رسید. در این تراشه از پردازشگر گرافیکی Mali G78 mp22 منفعت گیری شده است.

ادامه مطلب
راهنمای خرید سیم و کابل

این لپ تاپ تجهیزبه نمایشگر ۱۴ اینچی با حمایتاز طیف رنگی sRGB به طور صد در صد است. یک باتری ۵۶ وات ساعتی نیز در این لپ تاپ منفعت گیری شده است. این لپ تاپ قرار است با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت اراعه بشود. مدل استاندارد این لپ تاپ دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد می بود که با قیمت پایه ۹۲۰ دلار به بازار اراعه میشود. مدل دارای رم و حافظه زیاد تر نیز با قیمت ۹۹۰ دلار به فروش می رسد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
طی ۱۰ سال آینده خدمات تخصصی هوش مصنوعی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها