فهرست برترین مقالات ویکی پدیا در سال ۲۰۲۳ انتشار شد

تکنا


ویکی پدیا آمار و ارقامی را در رابطه با فهرست برترین مقالات در سال ۲۰۲۳ انتشار کرد که توسط موسسه سازنده آن یعنی ویکی مدیا انتشار شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال میلادی ۲۰۲۳ در کل ۸۴ میلیارد بازدید برای ویکی پدیای انگلیسی به ثبت رسیده و محبوب ترین مقاله آن ChatGPT بوده است.

این در حالی است که چت بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI بیشتر از یکسال قبل رونمایی شد و سپس توانست به قسمت هایی همانند سیستم های بهداشتی، مدارس، حوزه حقوق و دیگر عرصه ها راه اشکار کند. ویکی مدیا به گفتن موسس ویکی پدیا خبرداد امسال نزدیک به ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۰۶ بازدید از صفحه این ابزار هوش مصنوعی انجام شده است.

صفحه پربازدید بعدی به فهرست سالانه مرگ و میرها تعلق داشت که در هر سال ترافیک بالایی را به خود تعلق می دهد. این صفحه در دو سال قبل رتبه های چهارم و اول را به خود تعلق داده می بود. به حرف های ویکی مدیا این صفحه شامل ۲۵ مقاله بوده و برای تشکیل آن از داده های ویکی پدیای انگلیسی منفعت گیری شده است. مطابق گزارش انتشار شده برترین کشورهای دسترسی داشته به ویکی پدیای انگلیسی شامل ایالات متحده با ۳۳.۲ میلیارد و بریتانیا با ۹ میلیارد بوده اند. بعد از آنها نیز کشورهای هند، کانادا و استرالیا قرار دارند.

ادامه مطلب
ویروس تبخال می‌تواند علتافزایش ریسک ابتلا به زوال عقل بشود
آخرین مطالب

این بنیاد تصمیم دارد در اغاز سال آینده میلادی صفحات برتر سال ۲۰۲۳ را مطابق مقدار بازدیدهای انجام شده در سالی که گذشت انتشار کند که به گمان زیاد نسبت به فهرست جاری چندان تغییری نخواهد داشت.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها