اپل به اتحادیه اروپا نظر بازکردن دسترسی به NFC آیفون را داده است

اپل به اتحادیه اروپا پیشنهاد بازکردن دسترسی به NFC آیفون را داده است


در گزارشی تازه حرف های شده است که اپل به اتحادیه اروپا نظر داده که سیستم NFC آیفون که در دسترس سرویس Apple Pay قرار دارد، برای منفعت گیری توسط دیگر سرویس‌های پرداخت باز بشود. این نظر انگارً به‌منظور افت اتهامات ضدرقابتی علیه این غول آمریکایی در اروپا اراعه شده است.

به نقل از رویترز، سه منبع آگاه به ماجرا که نخواسته‌اند نامشان آشکار بشود، اظهار کرده‌اند که اپل برای افت سختی در اتحادیه اروپا، نظر داده است که بانک‌ها و دیگر سرویس‌های پرداخت جانشین هم بتوانند همانند Apple Pay در سطح سیستمی به تراشه NFC آیفون دسترسی داشته باشند.

اپل می‌خواهد از فشارها علیه خود در اتحادیه اروپا بکاهد

اگرچه جزئیات دقیقی از نظر اپل در دسترس نیست، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت با این نظر تصمیم دارد برخی از اتهامات علیه خود را در اتحادیه اروپا افت دهد. کمیسیون اروپا از سال ۲۰۱۵ که Apple Pay راه‌اندازی شد، کوپرتینویی‌ها را به اجرای سیاست‌های ضدرقابتی متهم کرده است.

ادامه مطلب
Онлайн-слоты и Казино Slots City® Коллекция Лицензионных Игр Ведущих Производителе

بااین‌حال، ماجرا وقتی داغ‌تر شد که چهار سال پیش، بازرسان اتحادیه اروپا از شرکت‌های اراعه‌دهنده خدمات پرداخت خواستند تا نظر خود را درمورد Apple Pay اظهار کنند. آن‌ها دلواپس بودند که تصمیم اپل برای محدودسازی دسترسی سرویس‌های رقیب به تراشه NFC مانع از فعالیت مطلوب این شرکت‌ها در بازار پرداخت‌های آیفون بشود.

کمیسیون اروپا قرار است با مجموعه‌ای از شرکت‌های خدمات پرداخت درمورد پذیرفتن این نظر یا ادامه رسیدگی به پرونده ضدانحصار اپل مشورت کند. اگر این کمیسیون به این نتیجه برسد که اپل قوانین رقابت را زیر پا گذاشته است، می‌تواند این شرکت را حداکثر به‌اندازه ۱۰ درصد درآمدش جریمه کند.

ادامه مطلب
نسل بعدی پردازنده اینتل احتمالا با نام Core 200 از راه برسد_رنگو

اتحادیه اروپا تنها نهادی نیست که با سیاست‌های اپل در‌عرصه پرداخت با NFC مشکل دارد. گروهی از بانک‌های استرالیایی هم اندکی بعد از راه‌اندازی Apple Pay به‌جستوجو بایکوت این سرویس بودند تا برای منفعت گیری‌های شخص ثالث از NFC در محصولات اپل دسترسی تشکیل کنند. ولی درنهایت کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا در سال ۲۰۱۷ خواست بایکوت آن‌ها را رد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها