مدیرعامل آرم می‌ترسد انسان‌ها کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهند

مدیرعامل آرم می‌ترسد انسان‌ها کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهند


«رنه هاس»، مدیرعامل شرکت تراشه‌سازی آرم (Arm)، به بلومبرگ او گفت فکر این که انسان‌ کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهد، خواب را از او گرفته است. شرکت آرم تراشه‌های مورد منفعت گیری در ابزارهای هوش مصنوعی، تلفنهای هوشمند و تراشه‌های نیمه‌رسانا را طراحی می‌کند.

بر پایه گزارش بلومبرگ، مدیرعامل تراشه‌سازی آرم او گفت فکر تسلیم‌شدن انسان در برابر قوت هوش مصنوعی او را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد. رنه هاس اذعان کرد که هوش مصنوعی نیاز به ابزاری برای لغو فعالیت‌ها یا راهی دارد که بتوان سیستم آن را خاموش کرد. بعد از این که از او در رابطه هراس‌هایش از هوش مصنوعی سوال شد، هاس او گفت: «چیزی که من زیاد تر دلواپس آن هستم این است که انسان‌ها توانایی خود را از دست بدهند.»

مدیرعامل شرکت آرم و هراس او از هوش مصنوعی

مدیرعامل شرکت آرم این چنین به بلومبرگ او گفت:

«فکر می‌کنم [هوش مصنوعی] راه خود را به هر کاری که ما انجام می‌دهیم، و هر لحاظی از کار، زندگی و بازی‌کردن ما، اشکار می‌کند؛ [این فناوری] طی ۵ تا ۱۰ سال آینده همه‌چیز را تحول خواهد داد.»

شرکت آرم تراشه‌هایی را طراحی می‌کند که در تلفنهای هوشمند، تبلت‌ها و مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی‌ها منفعت گیری می‌بشود.

ادامه مطلب
استیم رکورد جدیدی به‌ثبت رساند؛ 34.6 میلیون کاربر آنلاین همزمان

در مصاحبه قبلی با بلومبرگ، مدیرعامل این شرکت بریتانیایی حرف های می بود: «شما واقعاً نمی‌توانید هوش مصنوعی را بدون [محصولات] شرکت آرم اجرا کنید.» او یادآور شده می بود که تراشه‌های این شرکت در هر دستگاهی که ما امروزه لمس می‌کنیم، وجود دارد.

سال قبل، سافت‌بانک تلاش کرد تا شرکت آرم را به غول تراشه‌سازی آمریکایی انویدیا در یک خرید وفروش ۴۰ میلیارد دلاری بفروشد. بعد از لغو این خرید وفروش، قیمت سهام شرکت آرم در ماه سپتامبر (شهریور ماه) ۵۴.۵ میلیارد دلار اظهار شد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها