ماکت رآکتور سفر به ماه توسط رولزرویس رونمایی شد

تکنا


شرکت رولزرویس از یک ماکت رآکتور هسته ای رونمایی کرد که قرار است برای سفر به ماه مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با افزایش تعداد کشورها و شرکت های خصوصی برای سفر سرنشین دار به ماه و گترش فعالیت ها در اعماق فضا، نیاز با یک منبع انرژی یقین به غیراز صفحات خورشیدی خواهد می بود.

شرکت رولزرویس با منفعت گیری از بودجه ۳.۶ میلیون دلاری آژانس فضایی بریتانیا نوعی رآکتور برای از بین بردن نیازها در آینده گسترش داده است. این رآکتور پیشرفته به گونه ای طراحی شده که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز در ماه، می تواند پایگاه های سطح ماه را نیز گرم کند‌. بدین ترتیب فضانوردان برای گرم شدن در شب‌های فوق العاده سرد ماه به آن نیاز دارند.

ادامه مطلب
اهمیت نگه داری کارکنان؛ ۱۰ عاملی که کمکتان می‌کند

در طراحی این رآکتور تامین انرژی برای سیستم های نیروی محرکه الکتریکی و دیگر پیشرانه ها نیز در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب محدوده ماموریت از منظومه شمسی نیز فراتر خواهد رفت. یقیناً این تنها یک ماکت بوده و تا ساخت یک راکتور واقعی در دهه آینده زیاد فاصله دارد.

ماکت ساخته شده در واقع یک پیش نمایش محسوب میشود که در آن مطرح اولیه میکرو رآکتور را همراه با سیستم انتقال حرارت و میله های سوختی نشان می دهد. مطابق حرف های شرکت سازنده این رآکتور از نوع شکافت بوده و همانند رآکتورهای تجاری روی زمین کار می کند. طراحی پیشرفته آن نیز به گونه ای است که می تواند از توپ های سوختی متشکل از اورانیوم، کربن و اکسیژن به جای میله های سوختی منفعت گیری کند.

ادامه مطلب
اسپیس ایکس یک فضاپیمای خصوصی را به سمت ماه پرتاب کرد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها