محققان نوعی چوب شفاف برای ساخت نمایشگرها در آینده گسترش دادند

تکنا


محققان نوعی چوب شفاف گسترش دادند که می تواند در آینده در صفحه نمایشگر گوشی های هوشمند و پنجره ها مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساختار متخلخل چوب می تواند طی تغییرات شیمیایی و فیزیکی تحول کرده و برای برخی ویژگی های نوری، حرارتی، مکانیکی و یونی مورد منفعت گیری قرار بگیرد. به همین علت محققان برخی استراتژی های تازه را برای اصلاح چوب با کار گرفتند تا بتوانند به این مقصد دست اشکار کنند. چوب شفاف تازه می تواند در موارد مختلفی از جمله صفحه نمایش برای گوشی های هوشمند ‌و وسایل نوری نرم و درخشان مورد منفعت گیری قرار گرفته و به به یک ابزار همه کاره تبدیل بشود. این چنین می توان از آن در پنجره هایی با قابلیت تحول رنگ نیز منفعت گیری کرد.

ادامه مطلب
سخن اول و آخر با مواد شیمیایی مرک و سیگما

در این روش پژوهشگران از روش زیگفرید فینک منفعت گیری کرده و با حذف رنگدانه ها از سلول های گیاهی چوب، آن را به چوب شفاف تبدیل کردند. در ن چپول کانال های عمودی همانند یه نی قرار دارد که در کنار هم بسته شده اند. این سلول ها ماموریت انتقال آب و مواد مغذی درون درخت را بر مسئولیت دارند. این سلول ها در زمان قطع درخت و تبخیر آب به طور حفره های هوا باقی می همانند. محققان در ابتدا چسب حاضر در این بافت ها را از بین بردند که در نهایت تنها یک چارچوب شیریرنگ توخالی باقی می ماند.  برای شفاف باقی ماندن این سلول ها از رزین اپوکسی منفعت گیری شده تا نور را با درجه ای از شفافیت شبیه با دیواره های سلولی خم کرده و چوب را شفاف کند.‌

ادامه مطلب
چه راز مگویی در اخراج سم آلتمن از OpenAI وجود داشته است؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها